۰ نفر

سود ۱۰میلیارد دلاری ترکیه از همکاری گردشگری با ایران، چین و روسیه

۲۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۵۳
کد خبر: 292869
سود ۱۰میلیارد دلاری ترکیه از همکاری گردشگری با ایران، چین و روسیه

همکاری گردشگری ترکیه با سه کشور ایران، روسیه و چین در سال جاری میلادی، درآمد ۱۰ میلیارد دلاری را برای صنعت گردشگری این کشور به همراه خواهد آورد.

به گزارش دیلی صباح، در سایه تهدیدهای آمریکا، کشورهای ترکیه، ایران، روسیه و چین قرار است همکاری گسترده‌تری را در حوزه گردشگری آغاز کنند و بر اساس برآوردهای اعلام شده، ترکیه در نیمه دوم سال جاری میلادی پذیری ۶ میلیون گردشگر روس خواهد بود و انتظار می‌رود شمار گردشگران ایرانی و چینی نیز در این کشور با افزایش دو برابری همراه باشد. 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، پیش‌بینی می‌شود مجموع تعداد گردشگران روس، چینی و ایرانی در کشور ترکیه در سال ۲۰۱۸ میلادی به ۱۲ میلیون نفر برسد که در صورت تحقق، درآمد ۱۰ میلیارد دلاری را برای صنعت گردشگری ترکیه به ارمغان خواهد آورد. 

سه کشور ایران، روسیه و چین همواره از ترکیه در مقابل تهدیدهای آمریکا حمایت کرده‌اند و «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه نیز اخیرا به «رجب طیب اردوغان» همتای ترک خود اعلام کرده که تا پایان سال ۶ میلیون توریستن روس از این کشور بازدید خواند کرد، این در حالی است که در نیمه نخست سال ۲۰۱۸ دو میلیون گردشگر روس بعه ترکیه سفر کرده بودند و بر اساس شمار روس‌هایی که در سال ۲۰۱۸ ترکیه را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می کنند به رکورد هشت میلیون نفر خواهد رسید. 

وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه همچنین اعلام کرده گفت‌وگوهایی را با آژانس‌های مسافرتی چینی و ایرانی انجام داده است و پیش‌بینی می‌کند تا پایان سال پذیرای چهار میلیون گردشگری ایرانی و چینی باشد. 

چینی‌ها سال ۲۰۱۸ را به عنوان "سال ترکیه" نامگذاری کرده‌اند و  تخمین زده می‌شود امسال دو میلیون چینی به ترکیه سفر کنند. 

در جدیدترین آمار منتشر شده درباره شمار گردشگران خارجی ورودی به ترکیه در حد فاصل ابتدای ژانویه تا انتهای می (پنج ماه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی) در مجموع گردشگران روسی با یک میلیون و ۳۸۸ هزار نفر و اختصاص دادن ۱۲.۱۱ درصد از سهم گردشگری ترکیه در مکان نخست قرار گرفته‌اند و پس از آن گردشگرانی آلمانی با حضور بیش از یک میلیون و ۱۰۸ هزار نفری در مکان بعدی قرار گرفته‌اند.  جایگاه سوم نیز به گرشگران ایرانی اختصاص یافته است و در مجموع بیش از ۹۸۰ هزار ایرانی در طی این ۵ ماه، ترکیه را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کرده‌اند.

وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه چشم‌انداز جذب ۵۰ میلیون گردشگر و درآمد ۵۰ میلیارد دلاری از محل آن را برای سال آینده میلادی ترسیم کرده است و برای رسیدن به این هدف کیفیت مقاصد گردشگری و هتل‌های این کشور بهبود می‌یابد.