۰ نفر

تشکر اعضای ناتو از ترامپ،

ترامپ: نشست اخیرمان عالی بود

۲۵ تیر ۱۳۹۷، ۹:۵۸
کد خبر: 285514
ترامپ: نشست اخیرمان عالی بود

ترامپ که به دلیل مواضع تندش ضد اعضای ناتو به ویژه اروپایی‌ها در نشست اخیر سران این سازمان با انتقادهای زیادی مواجه شده ، ادعا کرد که بسیاری از اعضای ناتو از او به خاطر مواضعش تشکر کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در آستانه دیدار با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود گفته که به دلیل مواضع او در قبال ناتو، این سازمان اکنون «قوی و غنی» است.

 قرار است امروز دوشنبه در «هلسینکی» فنلاند، روسای جمهور آمریکا و روسیه دیدار و درباره مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی کنند؛ دیداری که چند روز پس از نشست اخیر سران تاتو در بروکسل برگزار می‌شود.

 «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در آستانه این دیدار، درباره حواشی پیش آمده ناشی از انتقادهای تند او علیه ناتو واکنش نشان داد.

او در توئیتر نوشت: «تماس‌های بساری از سوی رهبران کشورهای عضو ناتو دریافت کردم که در آن از من به خاطر کمکم به متحد کردن آنها و متمرکز کردنشان روی تعهدات مالی کنونی و آینده (ناتو) تشکر کردند. ما واقعا یک نشست عالی داشتیم؛ نشستی که بسیاری از رسانه‌ها پوشش نادرست و اشتباهی از آن داشتند. ناتو اکنون قوی و غنی است».

اظهارنظر ترامپ درباره «قوی و غنی» شدن ناتو در نتیجه مواضع او در حالی صورت گرفته که به دنبال نشست اخیر این ائتلاف نظامی غربی در بروکسل، برخی کشورهای اروپایی از قبیل آلمان و همچنین مقام‌های اتحادیه اروپا به شدت از مواضع رئیس‌جمهور آمریکا انتقاد کرده‌اند.