۰ نفر

ادامه حاشیه‌های نشست جی-۷؛

ترامپ به سمت مرکل «شکلات» پرتاب کرده است

۳۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۵۱
کد خبر: 280126
ترامپ به سمت مرکل «شکلات» پرتاب کرده است

طبق گزارش شبکه «سی.بی.اس نیوز» در جریان نشست پر تنش سران گروه ۷ در کانادا، رئیس‌جمهور آمریکا به سمت صدراعظم آلمان شکلات پرت کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در حالی که تنش‌ها بین آمریکا و اروپا بر سر جنگ تعرفه‌ای واشنگتن و اختلاف نظرهای دو سوی آتلانتیک بر سر برجام و موضوعات دیگر ادامه دارد، یک رسانه آمریکایی از یک اقدام جنجالی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا علیه «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان خبر داد.

طبق گزارش شبکه «سی. بی. اس نیوز»، در جریان نشست گروه ۷ در کانادا، رئیس‌جمهور آمریکا به سمت صدراعظم آلمان یک شکلات پرتاب کرده است.

بنا بر این گزارش در جریان این نشست، زمانی که ترامپ برای امضای بیانیه پایانی گروه ۷ تحت فشار قرار گرفته، دو شکلات «استاربرست» از جیبش درآورده و یکی از آن‌ها را به سمت صدراعظم آلمان پرت کرده و گفته است: «آنگلا! نگو که من هرگز هیچ چیزی به تو ندادم».

این خبر در حالی منتشر شده که به دنبال نشست گروه ۷ در کانادا، مقام‌های آلمانی عکسی جنجالی از این نشست منتشر کردند؛ عکسی که به گفته برخی کارشناسان غربی، نشان دهنده اوج تنش‌ها بین آمریکا و اروپا بود.

موافقت ترامپ با بیانیه مشترک گروه ۷ البته دیری نپایید و او در حالی که در هواپیما به مقصد سنگاپور برای دیدار با رهبر کره شمالی بود، امضای آمریکا را پس گرفت.

 رئیس‌جمهور آمریکا در توضیح دلیل پس گرفتن امضایش گفته بود که اظهارات «نادرست» نخست‌وزیر کانادا دلیل این کار بود. «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا در یک نشست خبری گفته بود اعضای گروه هفت تحت فشار به خواسته‌های آمریکا تن نخواهد داد.