۰ نفر

کره شمالی دیدار با آمریکا را پایانی برای تاریخ جنگ و مقابله می‌داند

۶ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۳۴
کد خبر: 274482
کره شمالی دیدار با آمریکا را پایانی برای تاریخ جنگ و مقابله می‌داند

رهبر کره شمالی اظهار امیدواری کرده است که دیدار موفق با رئیس جمهور آمریکا پایانی برای تاریخ جنگ و مقابله میان دو کشور باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی گفت که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی اظهار امیدواری کرده دیدار ۱۲ ژوئن با «دونالد ترامپ» رئیس جمهورآمریکا انجام بگیرد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، مون گفت که رهبر کره شمالی گفته است، نشست موفق با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا می‌تواند برای همکاری و دستیابی و صلح و خوشبختی و برای پایان دادن به تاریخ جنگ و مقابله باشد.

همچنین دونالد ترامپ گفته است، مسایل مربوط به برگزاری نشست دوازده ژوئن در سنگاپور با رهبر کره شمالی به خوبی پیش می‌رود. پیش از این دولت آمریکا خبر داده بود نشست ۱۲ ژوئن ترامپ با رهبر کره شمالی لغو شده است.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از رئیس جمهور کره جنوبی نوشت، رهبر کره شمالی از تمایل قاطع خود برای نشست دوازدهم ژوئن با ترامپ خبر داد. مون روز یکشنبه (امروز) گفت که رهبر کره شمالی تعهد خود برای خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره را تکرار کرد.

روز شنبه (دیروز) سران دو کره دیداری غیرمنتظره را در روستای آتش‌بس مرزی برگزار کردند. دیدار اول کیم و مون در روز ۲۷ آوریل در همین مکان برگزار شده بود.

پیش از این یکبار دیدار دوم میان سران دو کره از سوی کره شمالی لغو شده بود. کره شمالی علت لغو این دیدار را برگزاری رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی در شبه جزیره کره عنوان کرد.