۰ نفر

واکنش مسئول سوری به ادعاهای مربوط به روابط دمشق و دوحه

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۳۱
کد خبر: 269033
واکنش مسئول سوری به ادعاهای مربوط به روابط دمشق و دوحه

نائب رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان سوریه تأکید کرد که این کشور هیچ گونه رابطه‌ای با قطر ندارد و برخی از کشورها از بزرگنمایی در گزارشهای غیر رسمی اهداف سیاسی دارند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، «رابرت فیسک» تحلیلگر معروف انگلیسی روز گذشته در مقاله خود در روزنامه ایندپندنت از وجود «روابط محرمانه» دولت سوریه و قطر خبر داده بود.

فیسک ادعا کرده بود که دمشق به دوحه وعده داده است که پس از پایان جنگ نقش مهمی در بازسازی سوریه خواهد داشت.

وی مدعی شده که بشار اسد رئیس جمهور سوریه در جریان یک نشست با روزنامه نگاران سوریه به آنان گفته است که روابط بین دمشق و دوحه در سطح بسیار پایینی از سرگرفته خواهد شد.

در واکنش به چنین ادعاهایی، «عمار الاسد» نائب رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان سوریه گفت: «هر حکومتی که از تروریسم حمایت کرده، در پسِ تخریب سوریه قرار داشته و مواضع خصمانه‌ای علیه حکومت سوریه داشته، هیچ نقشی در بازسازی [این کشور] نخواهد داشت. این یک تصمیم حاکمیتی از سوی دولت و ملت سوریه است».

الاسد در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک تأکید کرد که سوریه بارها تأکید کرده که نهادهای رسمی اطلاع رسانی مربوط به ریاست جمهوری، وزارت خارجه یا دولت، می‌توانند درباره مصاحبه‌های رئیس جمهور یا اظهارات وی سخن بگویند.

وی با بیان این مطلب افزود: «عقلانی نیست که قطر از حمله خصمانه به حکومت سوریه استقبال کند و در بازسازی نیز سهم داشته باشد».

نائب رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان سوریه اعلام کرد، کسانی که چنین اظهاراتی را مطرح میکنند و از مسائلی سخن میگویند که طرفهای رسمی اطلاع رسانی ویژه ریاست جمهوری از آن چیزی نگفته اند، اظهاراتشان قابل اعتماد نیست.

الاسد در پایان تأکید کرد که برخی از کشورها از بزرگنمایی در این گزارشهای غیر رسمی اهداف سیاسی دارند، ولی سوریه به خوبی از نقش تخریبی قطر اطلاع دارد و بعید است که اصلا هیچ رابطه‌ای با این کشور داشته باشد.