۰ نفر

رهبران کره جنوبی و آمریکا با یکدیگر دیدار می کنند

۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۹:۱۸
کد خبر: 266816
 رهبران کره جنوبی و آمریکا با یکدیگر دیدار می کنند

کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی امروز چهارشنبه اعلام کرد 'مون جائه این' و 'دونالد ترامپ' روسای جمهوری کره جنوبی و آمریکا پیش از «اجلاس سران کره شمالی و آمریکا» با یکدیگر دیدار می کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی قرار است در ماه می(خرداد) با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دیدار کند کیم همچنین قرار است دو روز دیگر یعنی جمعه 27 آوریل برابر با 7 اردیبهشت با 'مون جائه این' رییس جمهور کره جنوبی دیدار نماید.

بر اساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، همچنین رئیس‌جمهوری کره‌ جنوبی و دونالد ترامپ همتای آمریکایی‌اش قرار است پس از نشست دو کره در روز حمعه، با یکدیگر تلفنی گفت‌وگو کنند.

در همین حال 'کانگ کیونگ وا' وزیر خارجه کره جنوبی امروز اعلام کرد نشست پیش روی سران دو کره فرصت مناسبی برای ارزیابی تعهد کره شمالی در مورد خلع سلاح هسته‌ای است و می توان صراحت کره شمالی را در این زمینه محک زد.

کره شمالی هفته گذشته اعلام کرد که آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی خود را متوقف و یکی از سایت‌های اتمی خود را نیز تعطیل خواهد کرد.

از سوی دیگر رئیس جمهور آمریکا نیز با تغییر ادبیات خود نسبت به 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی، او را فردی «بی آلایش و محترم» خوانده که می خواهد هر چه زودتر با وی دیدار کند.