۰ نفر

تحریم ارتش میانمار توسط اتحادیه اروپا

۷ اسفند ۱۳۹۶، ۲۳:۲۰
کد خبر: 254877
تحریم ارتش میانمار توسط اتحادیه اروپا

وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) توافق کردند که تمهیدات لازم را برای اعمال تحریم علیه ژنرال‌های میانمار بر سر کشتار مسلمانان روهینجا به کار بندند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل ازایسنا، وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا با تأکید بر نقش نیروهای امنیتی میانمار در تعرض فاجعه‌بار به حقوق بشر، خواهان افزایش تحریم‌های تسلیحاتی علیه این کشور شدند.

وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در نشست خود در بروکسل از فدریکا موگرینی خواسته‌اند فهرستی از اسامی افرادی را که باید تحریم شوند، تهیه کند.

روسای دستگاه‌های دیپلماسی کشورهای عضو اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای خواستار اعمال تدابیر محدودکننده هدفمند علیه سران نظامی میانمار که در تعرض به حقوق بشر در این کشور به گونه‌ای نظام‌مند و فاجعه‌بار دست داشته‌اند، شدند.

این دیپلمات‌ها همچنین خواهان آن شدند که تحریم‌های تسلیحاتی که از دهه ۹۰ بدین سو علیه میانمار اعمال شده است، تشدید یابد. با این حال اطلاعاتی درخصوص جزئیات افزایش این تحریم‌ها منتشر نشده است.

یک مقام اتحادیه اروپا اظهار کرد، فهرست افرادی که این اتحادیه برای اعمال تحریم درنظر خواهد گرفت، احتمالا شامل بیش از یک مقام نظامی میانمار خواهد بود.