۰ نفر

تخلیه ۴۰هزار نفر دراثر فعالیت آتشفشان در فیلیپین

۲ بهمن ۱۳۹۶، ۱۷:۵۶
کد خبر: 246811
تخلیه ۴۰هزار نفر دراثر فعالیت آتشفشان در فیلیپین

فعالیت آتشفشانی کوه «مایون» در 10 روز گذشته در شمال شرق فیلیپین مقام های این کشور را ناگزیر از تخلیه40 هزار نفر از ساکنان و بومیان این منطقه کرد.

مسئولان فیلیپینی هشدارهای امنیتی در این منطقه را پس از آنکه انفجارهای متعددی این کوه سبب خروج هزاران تن خاکستر و دود شد ، افزایش دادند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا ، تمامی اداره ها ،نهادهای دولتی و مدارس دراین منطقه از استان مرکزآلبای فیلیپین تعطیل شده و نیروهای امدادی در تلاش هستند تا افراد بیشتری را از منطقه تخلیه کنند.

مؤسسه زلزله شناسی فیلیپین هشدارهای امنیتی در مورد مایون به سطح 4 افزایش داد، که نشان دهنده بروز احتمالی یک فوران خطرناک است.همچنین شعاع 8 کیلومتری این کوه 2 هزار و 462 متری منطقه کاملا خطرناک محسوب شده است.

مقام های فیلیپینی پیشتر خطوط پروازی بر فراز این منطقه را ممنوع کرده اند.

شدیدترین فعالیت آتشفشان «مایون» در فوریه سال 1841 میلادی رخ داد که دراثر گدازه‌های این آتشفشان یک شهر به طور کامل مدفون و حدود یک هزار و 200 نفر کشته شدند.

آخرین بار این آتشفشان در سال 2014 فوران کرده بود که ترک اجباری هزاران نفر از منطقه را درپی داشت.

بر اساس هشدارهای این سازمان، فوران های خطرناک می تواند روزها تا هفته‌ها طول بکشد و خروج هزاران تن خاکسترمی تواند نشانه انفجار در دهانه جامد آتشفشانی و سرریزی گدازه‌های داغ درون آن باشد.