۰ نفر

چین: آمریکا تفکر جنگ سرد را کنار بگذارد

۲ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۳۴
کد خبر: 246721
چین: آمریکا تفکر جنگ سرد را کنار بگذارد

وزارت دفاع چین امروز (پنج‌شنبه) از ایالات متحده آمریکا خواست تا تفکر جنگ سرد خودش را رها سازد و به فکر همکاری نظامی نزدیک‌تر باشد؛ این اظهارات در واکنش به استراتژی امنیت ملی جدید آمریکا مطرح شد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع چین ابراز امیدواری کرد ایالات متحده تفکر جنگ سرد خود را رها کند و نگاهی عینی به رشد ارتش چین داشته باشد و با چین برای ارتقای همکاری نزدیکتر میان ارتش‌های دو کشور همکاری کند و از صلح، ثبات و چشم‌اندازه رشد منطقه‌ای و جهانی حفاظت کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وزارت دفاع چین بار دیگر تاکید کرد موضع ارتش چین دفاعی است و اتهام‌زنی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه پکن برای نفوذ در آمریکا تلاش می‌کند رد کرد. در این بیانیه آمده است، چین هرگز برای سلطه بر جهان تلاش نخواهد کرد.

استراتژی امنیت ملی جدید آمریکا دوشنبه از سوی ترامپ اعلام شد و در آن چین، روسیه، ایران و کره شمالی اصلی‌ترین تهدیدها علیه امنیت و رفاه ایالات متحده آمریکا عنوان شدند.

ترامپ غالباً چین را به اقدامات تجاری نامناسب متهم می‌کرد که از جمله آنها درباره پایین نگه‌داشتن بهای ارز بود اما او از زمان انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهوری آمریکا لحن خود را علیه پکن نرم تر کرده است تا کمک بیشتری را از سوی آنها در رابطه با مسئله شبه جزیره کره دریافت کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین دوشنبه در واکنش به این استراتژی که در آن ترامپ چین را یک رقیب اقتصادی و استراتژیک برای آمریکا توصیف کرده بود گفت که مایل به همکاری جدی با طرف آمریکایی است تا نشان دهند آنها خواستار احیای روابط اقتصادی، تجاری و سایر موارد است.