۰ نفر

۶۰درصد اسرائیلی‌ها خواستار استعفای نتانیاهو هستند

۳ دی ۱۳۹۶، ۷:۵۹
کد خبر: 239684
۶۰درصد اسرائیلی‌ها خواستار استعفای نتانیاهو هستند

طبق یک نظرسنجی، فقط حدود 60 درصد از اسرائیلی‌ها معتقدند که در صورتیکه «بنیامین نتانیاهو» در پرونده فساد مالی محکوم شود، باید از سمت نخست‌وزیری استعفا کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس،  طبق نتایج شبکه تلویزیونی «خادشوت» که روز شنبه (دیروز) منتشر شد،، 60 درصد از صهیونیست‌ها اعلام کردند که اگر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تحقیقات مربوط به فساد مالی محکوم شود، باید از سمت خود استعفا کند.

روزنامه تایمز اسرائیل در این زمینه گزارش کرد، طبق نظرسنجی شبکه خبری خادشوت، اکثریت شرکت‌کنندگان در نظرسنجی اعتقاد داشتند که اگر پلیس اتهامات رشوه‌خواری نتانیاهو را قابل قبول بداند، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی باید از سمت خود کناره‌گیری کند. 28 درصد اعلام کردند که نتانیاهو نباید استعفا کند و 12 درصد نیز نظر قطعی نداشتند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که 63 درصد از صهیونیست‌ها تأکید داشتند که اگر پلیس حکمی را برای اتهام کلاهبرداری یا خیانت در امانت علیه نتانیاهو صادر کند، وی باید استعفا کند که البته 27 درصد در این خصوص نظر مثبتی داشتند.

نتایج این نظرسنجی در حالی منتشر شده است که پلیس اسرائیل توصیه کرده است که نتانیاهو ظرف هفته‌های آینده به ظن دریافت هدایای غیرقانونی و مساعدت از تجار و پیشبرد منافع آنها، در دادگاه حاضر شود.

طبق این گزارش، بازرسان ظاهراً به دنبال شواهدی برای تقویت محکومیت رشوه خواری علیه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هستند. هنوز جزئیاتی آماده ارائه شدن نیست.

در پرونده موسوم به «پرونده 1000»، نتانیاهو و همسرش سارا، مظنون به دریافت هدایای غیرقانونی از حامیان میلیاردر می‌باشند که این هدایا به طور قابل توجهی شامل سیگار و مواد الکی به ارزش صدها هزار شِکِل (واحد پول رژیم صهیونیستی) از «آرنون میلچان» تهیه‌کننده اسرائیلی‌الاصل هالیوود می‌شود.

پرونده دیگری موسوم به «پرونده 2000»، شامل اتهاماتی است مبنی بر اینکه نتانیاهو به «آرنون موزس»، مالک روزنامه «یدیعوت آحارونوت» - رقیب روزنامه «اسرائیل هیوم» که تحت مالکیت آدلسون و به شدت طرفدار نتانیاهو است- پیشنهاد داده بود که در پوشش خبری خود چهره‌ای مثبت‌تر از وی ارائه دهد و در مقابل، او (نتانیاهو) نیز در جهت محدودسازی روزنامه اسرائیل هیوم اقدام کند.

طبق این گزارش، نتانیاهو که هر گونه اقدام اشتباه در هر دو پرونده مذکور را انکار می‌کند، هفته گذشته، اهمیت پیشنهاد پلیس اسرائیل برای احضارش در دادگاه را کم اهمیت جلوه داد.

نظرسنجی شبکه خادشوت همچنین نشان داد که 59 درصد از اسرائیلی‌ها تأکید دارند که تحقیقات پلیس علیه نتانیاهو قابل توجیه است و 27 درصد با آن مخالفند و آن را تعقیب توهمات پلیس دانستند.

طبق گزارش روزنامه تایمز اسرائیل، 504 صهیونیست در این نظرسنجی شرکت کردند و درصد خطای آن 4.4 درصد است.