۰ نفر

کاهش ارزش پول ملی پاکستان در مقابل دلار ادامه‌دار شد

۲۳ آذر ۱۳۹۶، ۱۵:۲۸
کد خبر: 237750
کاهش ارزش پول ملی پاکستان در مقابل دلار ادامه‌دار شد

روند کاهشی ارزش 'روپیه 'واحد پولی پاکستان مقابل دلار در روزهای گذشته نیز ادامه دارد و ارزش آن به پایینترین حد خود در مقابل یک دلار رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، پایگاه خبری ' اکسپرس تریبیون' با بیان اینکه بر اساس گفته تحلیلگران احتمال کاهش بیشتر در ارزش واحد پولی پاکستان در مقابل دلار نیز هست، افزود: ارزش روپیه پاکستان که از دسامبر 2015 بین 105 الی 106 روپیه بابت یک دلار معامله می شد، اخیرا در پنج نوبت تا پنج در صد کاهش یافته است.

به نظر می رسد بانک مرکزی پاکستان نیز فرصت تعدیل واحد پولی این کشور را در مقابل دلار داده است.

 بانک جهانی نیز در 19 آبان ماه در گزارشی درباره گسترش رکود اقتصادی و افزایش تورم در این سال در سال میلادی آینده هشدار داد.

در بیانیه بانک جهانی ضمن اشاره به ناکامی های دولت پاکستان برای پرداخت بدهی های خارجی و تاثیر منفی آن بر اقتصاد این کشور، پبش بینی شده است که میزان تورم و گرانی در پاکستان در سال میلادی آینده به 6 درصد افزایش یابد.

میزان تورم در کشور پاکستان در اکتبر 2017 (مهرماه 1396) 3.9 درصد بود و معدل تورم نیز در این کشور 5 درصد است.

در آمار بانک جهانی آمده است: بر اساس شاخص های آماری، میزان نرخ رشد اقتصادی پاکستان در سال آینده میلادی (2018) تغییری نمی کند و 5.5 درصد خواهد بود.

طاهر قادری رهبر حزب عوامی تحری نیز در جمع نمایندگان و وکلای ارشد حزب گفته است: حیثیت و قانون در دوران اشرافیگری قدرت خود را از دست داده و نهادها پایمال شده اند و بدون تحول برزگ انقلابی نمی توان کشور را بر ریل قانون قرار داد.

وی گفته است:حق کسی بدون حضور در خیابان ها احقاق نمی شود، در نتیجه ضعف نهادهاست که مردم برای دستیابی به عدل و انصاف وارد خیابان ها می شوند.