۰ نفر

موفقیت ایران، روسیه و ترکیه به ایجاد ائتلاف ضد تروریستی

۴ آذر ۱۳۹۶، ۹:۵۱
کد خبر: 233595
موفقیت ایران، روسیه و ترکیه به ایجاد ائتلاف ضد تروریستی

ئونید اسلوتسکی رئیس کمیسیون امور بین المللی دومای روسیه گفت: ایران، روسیه و ترکیه موفق به ایجاد ائتلاف ضد تروریستی واقعی شدند که در امر مبارزه با تروریسم موثر خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، اسلوتسکی گفت: نشست سه جانبه سوچی گویای وحدت رویکردهای ایران، روسیه و ترکیه نسبت به حل و فصل بحران سوریه است. خبرگزاری ایتارتاس به نقل از رئیس کمیسیون امور بین المللی دومای روسیه با اشاره به مواضع مشابه ایران روسیه و ترکیه در حل مسائل سوریه نوشت: این وضعیت مسائل مربوط به فعالیت چهار منطقه کاهش تنش در سوریه در چارچوب حفظ حاکمیت این کشور را نیز شامل می شود.

اسلوتسکی در مورد همکاری ایران، روسیه و سوریه علیه تروریست های ضدسوری گفت: می توان گفت که این سه کشور ائتلاف ضد تروریستی واقعی را ایجاد کردند.

وی خاطرنشان کرد: هماهنگی متقابل تلاشها در راستای پیروزی نهایی بر تروریست های بین المللی در سوریه ادامه خواهد داشت.

نشست سه جانبه سوچی با شرکت حسن روحانی، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه روز چهارشنبه برگزار و در آن اوضاع سوریه و حل مسائل این کشور و امکان ازسرگیری مذاکرات سوری مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

فرانتس کلینتسویچ معاون کمیسیون دفاع و امنیت شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) نیز نشست روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه در سوچی و صدور بیانیه از سوی انها را موفقیت بسیار جدی خواند.

معاون کمیسیون دفاع و امنیت شورای فدراسیون گفت: کاملا روشن است که علائق سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در سوریه تا حد معینی متفاوت هستند اما اینکه روسای جمهور سه کشور در سوچی در خصوص چشم انداز اقدامات مشترک آتی به نقطه مشترکی رسیدند، را می توان جدی ترین موفقیت محسوب کرد.