۰ نفر

رئیس فدرال رزرو اعلام کرد؛

آمریکا در پی استفاده از روش‌های نامتعارف مقابله با رکود

۱ آبان ۱۳۹۶، ۱۶:۱۲
کد خبر: 227092
آمریکا در پی استفاده از روش‌های نامتعارف مقابله با رکود

رییس فدرال رزرو، جانت یلن در کلوپ اقتصاد ملی گفت که ممکن است سیاست‌گذاران مالی آمریکا یک بار دیگر مجبور شوند برای جلوگیری از یک رکود بزرگ دیگر، از ابزارهای مالی غیرمرسوم استفاده کنند.

به گزارش اسپوتنیک، رییس فدرال رزرو، جانت یلن در کلوپ اقتصاد ملی گفت که ممکن است سیاست‌گذاران مالی آمریکا یک بار دیگر مجبور شوند برای جلوگیری از یک رکود بزرگ دیگر، از ابزارهای مالی غیرمرسوم استفاده کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، رییس فدرال رزرو گفت احتمال این که در زمانی در آینده، لازم شود نرخ‌های بهره کوتاه‌مدت به حد موثر پایینی خود کاهش داده شوند بسیار است. خط آخر این است که ما باید متوجه شویم که شاید باید دوباره از ابزارهای نامتعارف خود استفاده کنیم.

رییس بانک مرکزی آمریکا گفت که یک رکود اقتصادی با شدتی بسیار کمتر از رکود بزرگ، می‌تواند برای بازگرداندن نرخ‌های بهره کوتاه‌مدت به محدوده پایینی موثر خود، کافی باشد.

یلن اشاره کرد: اقتصاد آمریکا گام‌های بزرگی برداشته است و درحال حاضر نزدیک به حداکثر استخدام قرار دارد و تورم هم انتظار می‌رود که افزایش پیدا کند.

بزرگترین بانک‌ها نظیر مورگان استنلی، اچ‌اس‌بی‌سی و سیتی‌گروپ اخیرا هشدار داده‌اند که از آن‌جایی که رشد مداوم بازارهای مالی و سهام بر اساس داده‌های محکم اصولی اقتصاد کلان صورت نگرفته است و کاملا مجازی و صوری است، اقتصاد آمریکا در مرحلی قبل از حبابی شدن قرار دارد.