۰ نفر

نگرانی وزارت خارجه آمریکا نسبت به تحولات کرکوک

۲۵ مهر ۱۳۹۶، ۷:۳۰
کد خبر: 225679
 نگرانی وزارت خارجه آمریکا نسبت به تحولات کرکوک

هیتر نوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه در بیانیه ای گفت: ما اوضاع را از نزدیک رصد می کنیم و از همه طرف های می خواهیم تا فعالیت های نظامی را هماهنگ کرده و آرامش را بازگردانند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در این بیانیه ادعا شده است: آمریکا بسیار نگران گزارش ها درباره بروز خشونت در اطراف کرکوک است. نوئرت در ادامه تاکید کرد: ما از اجرای صلح آمیز اداره مشترک همه مناطق مورد مناقشه توسط دولت های مرکزی و منطقه ای مطابق قانون اساسی عراق حمایت می کنیم. ما با مقامات دولت های مرکزی و منطقه ای برای کاهش تنش ها و پرهیز از درگیری های بیشتر و تشویق آنها به گفت و گو همکاری می کنیم.

وزارت خارجه آمریکا در پایان این بیانیه اعلام کرد: ما قویا از همه طرف ها می خواهیم از اقدامات تحریک آمیزی که به مناقشه فرقه ای و قومی دامن می زند و مورد بهره برداری دشمنان عراق قرار می گیرد، پرهیز کنند. خصوصا خاطرنشان می کنیم که هنوز کارهای زیادی برای شکست داعش در عراق وجود دارد و تنش ها میان نیروهای عراقی و کردی باعث انحراف از این ماموریت حیاتی می شود. آمریکا همچنان در شرکای عراقی خود می ایستد تا شکست داعش قطعی شود.

نیروهای مسلح عراق از اولین ساعات بامداد دیروز عملیات پیشروی خود را برای بازپس گیری کنترل شهر کرکوک و چاه های نفت آن را آغاز کردند.