۰ نفر

حمایت مجدد موگرینی از برجام

۱۷ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۲۸
کد خبر: 223991
حمایت مجدد موگرینی از برجام

موگرینی در کنفرانس ایمنی و امنیت هسته ای در رم گفت:‌ توافق با ایران کار کرده است و لغو آن اشتباه است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، مسئول سیاست خارجه اروپا اضافه کرد: به توافق هسته ای با ایران توجه کنید. این توافق بدون اتحادیه اروپای قوی غیر ممکن بود. ما تمام توان خود را در خدمت صلح قرار دادیم و این برای موفقیت مذاکرات ضروری بود.

وی همچنین با بیان اینکه توافق هسته ای ایران قدرت همکاری بین المللی را نیز نشان داد گفت: از طریق دیپلماسی و گفت و گو به راه حلی برد – برد دست یافتیم و ما سنگ بنایی برای عدم اشاعه بنا نهاده و مانع بالاگرفتن یک (رویارویی) مخرب و خطرناک نظامی شدیم.از دو سال پیش که به توافق دست یافتیم، آژانس بین المللی انرژی اتمی بر اجرای توافق نظارت کرده که از جمله آنها انجام بازرسی ها بوده و پایبندی ایران را 8 بار تائید کرده است.

موگرینی اضافه کرد: 60 سال پس از تاسیس آژانس حجتی برای همگی ما است. چرا که توافق کاملاً مرتبط با عدم اشاعه هسته ای است و به یک یا دو کشور متعلق نبوده و متعلق به تمام دنیا و همگی ما است. در واقع توافق هسته ای ایران، قطعنامه شورای امنیت سارمان ملل است و توافق با ایران یکی از بدترین بحران های هسته ای دوران ما را خاتمه داده است.

وی در پایان گفت: اکنون که با یک تهدید هسته ای جدید و متفاوت از سوی کره شمالی مواجه هستیم، توان گشودن یک جبهه دیگر را نداریم. منفعت، مسئولیت و وظیفه ما حفظ توافق هسته ای با ایران و حرکت در جهت تقویت و نه تضعیف نظام جهانی عدم اشاعه است.