۰ نفر

سخنگوی کاخ سفید:

ترامپ به‌زودی تغییراتی در برجام اعمال می‌کند

۲۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۷:۲۷
کد خبر: 220390
ترامپ به‌زودی تغییراتی در برجام اعمال می‌کند

سارا هوکابی سندرز سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه تلویحا اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا احتمالا به زودی تغییراتی در توافق هسته ای اعمال می کند.

به گزارش تارنمای خبری روزنامه واشنگتن تایمز، وی گفت: اجازه دهید رئیس جمهوری به وقتش این خبر را اعلام کند. ترامپ این مساله را مخفی نگه نمی دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، سندرز در پاسخ به پرسشی در مورد نوع تصمیم ترامپ در این زمینه افزود: طرح ها ممکن است در ارتباط با توافق هسته ای فعلی تغییر کند و رئیس جمهوری برای رو به راه کردن اشتباهاتی که بخشی از توافق است، دست به کار خواهد شد.

وی گفت: رئیس جمهوری به وضوح گفته که موافق این توافق نیست و اینکه توافق مزبور برای آمریکا، توافق بدی است و در منصب قدرت، تغییراتی در آن اعمال می کند.

براساس این گزارش، توافق هسته ای بین ایران و گروه 1+5 در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا سازماندهی شد و به اجرا در آمد.

ترامپ روز گذشته (سه شنبه) در اولین سخنرانی اش در اجلاس سران مجمع عمومی سازمان ملل سخنانی را علیه ایران به زبان آورد.

در حالی که این سخنان با استقبال چهره های تندروی آمریکایی روبه رو شد، محافل سیاسی و حتی برخی از جمهوریخواهان کنگره از سخنان ضد ایرانی ترامپ انتقاد و ابراز نگرانی کردند.

رئیس جمهوری آمریکا در مورد توافق هسته ای گفت: این بدترین و یکی از یک طرفه ترین توافق هایی بوده که آمریکا تاکنون در آن حضور داشته است.

وی افزود: اجازه نخواهیم داد ایران به سلاح هسته ای دست یابد. ما نمی توانیم اجازه دهیم که ایرانی ها از توافق هسته ای به عنوان پوششی برای جنگ افراز هسته ای خود استفاده کند.