۰ نفر

انتقاد شدید اتحادیه اروپا از رژیم صهیونیستی

۲۰ خرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۰۱
کد خبر: 198678
انتقاد شدید اتحادیه اروپا از رژیم صهیونیستی

اتحادیه اروپا بامداد شنبه از اقدام مقام های رژیم صهیونیستی در ادامه گسترش شهرک سازی را در سرزمین های اشغالی به شدت انتقاد کرد.

به گزارش روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی, اتحادیه اروپا ادامه این سیاست رژیم صهیونیستی را باعث پیچیده تر شدن مساله فلسطین و تشکیل دو کشور فلسطینی و یهودی عنوان کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، این اتحادیه در ادامه از فلسطینی ها و صهیونیست ها خواسته تا به روند سیاسی برای دستیابی به راه حل دو کشور فلسطینی و یهودی از طریق گفت و گو و مذاکره وارد شوند.

اتحادیه اروپا در پایان تاکید کرده است که در کنار شرکای بین المللی و منطقه ای خود آماده حمایت از دو طرف برای رسیدن به راه حل صلح آمیز است.

پیشتر گروه موسوم به «صلح اکنون» اعلام کرده بود که رژیم صهیونیستی قصد احداث 1500 واحد مسکونی دیگر در سرزمین های اشغالی دارد.

این گروه افزوده بود که تعدادی از این واحدهای مسکونی در شهرک جدیدی که رژیم صهیونیستی دستور احداث آن را داده, ساخته خواهد شد.

اقدامات رژیم صهیونیستی درحالی صورت می گیرد که شورای امنیت سازمان ملل سوم دی ماه 95 قطعنامه‌ای را تصویب کرد که خواستار پایان دادن به شهرک‌سازی اسرائیل در فلسطین اشغالی می شد.

در این قطعنامه شهرک سازی در سرزمین های اشغالی فلسطین «فاقد مشروعیت قانونی» توصیف شده بود.

با وجود تصویب این قطعنامه در عالی ترین نهاد بین المللی که مسئول تامین امنیت ملل جهان معرفی می شود، مقام های رژیم صهیونیستی و در راس آنها «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم همواره اعلام کردند که به این قطعنامه پایبند نخواهند ماند.