۰ نفر

مقصد بانک‌های آمریکایی بعد از برگزیت کجاست؟

۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۲۰
کد خبر: 195345
مقصد بانک‌های آمریکایی بعد از برگزیت کجاست؟

بیش از ۲۰ بانک و شرکت مدیریت دارایی در حال انجام مذاکرات نهایی برای نقل مکان از انگلیس به فرانسه هستند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این بانک ها که عمدتا آمریکایی هستند بعد از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، تصمیم گرفته‌اند برای حفظ دسترسی خود به بازار واحد اروپا، انگلیس را ترک و به یک کشور دیگر اروپایی نقل مکان کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبنا، کریستین نویر رییس سابق بانک مرکزی فرانسه که مسوولیت هدایت مذاکرات فرانسه با بانک ها در این خصوص را بر عهده دارد، می‌گوید که کارش با انتخاب امانوئل ماکرون به ریاست جمهوری این کشور بسیار راحت تر شده است.

وی در حاشیه نشست ارتقاء فرانسه به عنوان یک قطب مالی در منهتن اظهارداشت: در ابتدا وجهه فرانسه زیاد خوب نبود و احساس خوبی نسبت به بازار کار و نوسانات سیستم مالیاتی ما وجود نداشت.

نویر با اشاره به هم ردیف بودن نام فرانسه با مالیات های سنگین و قوانین سخت استخدامی که اخراج سریع نیروی کار را مشکل می کند، افزود: وقت زیادی صرف کردیم تا تغییرات انجام شده در این بخش ها را توضیح بدهیم.

بنابراین گزارش، تحول بازار کار و تسهیل مقررات مالیاتی و سیستم های بازنشستگی فرانسه از وعده های انتخاباتی ماکرون است اما همچنان ابهامات زیادی در خصوص سرعت انجام این اصلاحات وجود دارد که می تواند از چند ماه تا چند سال طول بکشد.

فرانسوآ اولاند رییس جمهوری قبلی فرانسه در سال ۲۰۱۳ قانون پرداخت ۷۵ درصد مالیات برای درآمدهای بیش از یک میلیون دلار را تصویب کرد. این قانون یک سال بعد لغو شد اما تأثیرات ماندگاری از خود بر جای گذاشت.

نویر در همایش منهتن پیامی را از ماکرون خواند مبنی بر اینکه دولت وی قرار است در تابستان پیش نویس قانونی را در مورد انعطاف بیشتر مقررات کار به مجلس ارائه دهد.

تاکنون فقط HSBC اعلام کرده است که بعد از برگزیت، کارمندان خود را از بریتانیا به پاریس منتقل خواهد کرد.

این در حالی است که فرانکفورت مقصد جذاب تری برای بانک ها و شرکت های مالی به شمار می رود به طوریکه پنج بانک بزرگ آمریکا یعنی Citigroup ، JPMorgan ، Goldman Sachs، Morgan Stanley و Bank of America تصمیم گرفته اند به این شهر بروند.

دوبلین نیز یکی دیگر از مقاصد بانک ها بعد از برگزیت به شمار می رود. JPMorgan ساختمانی با گنجایش یک هزار کارمند را در این شهر خریداری کرده و شرکت بیمه و مدیریت دارایی Standard Life اعلام کرده است که احتمالا این شهر را به عنوان مقر خود در اروپا انتخاب خواهد کرد.

لوکزامبورگ هم پیش از این توجه برخی از شرکت های بیمه مثل Hiscox بریتانیا را به خود جلب کرده است به طوریکه این شرکت قصد دارد یک شعبه جدید در این شهر افتتاح کند و شرکت بیمه AIG آمریکا نیز می خواهد بعد بعد از برگزیت، لوکزامبورگ را به قطب اروپایی خود تبدیل کند.

با وجود این نویر گفت: پاریس تنها شهر بزرگ قابل مقایسه با لندن و نیویورک است. شهرهای دیگر نسبتا کوچک هستند.