۰ نفر

نتانیاهو: اسرائیل با برجام خود را محدود نمی‌کند

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۷:۱۳
کد خبر: 191781
نتانیاهو: اسرائیل با برجام خود را محدود نمی‌کند

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته (پنجشنبه) در مراسمی به مناسبت چهلمین سال پیروزی حزب لیکود در انتخابات سال 1977، مدعی شد که اسرائیل به توافق هسته ای سال 2015 امضا شده میان ایران و 6 قدرت دیگر جهان از جمله آمریکا متعهد نیست و تل آویو مطمئن خواهد شد که ایران به تسلیحات هسته ای دسترسی پیدا نکند.

نخست وزیر رژیم صهونیستی با اشاره به اینکه اسرائیل به توافق بین‌المللی هسته‌ای با ایران متعهد نیست، مدعی شد که تل آویو با این توافق خود را محدود نمی‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته (پنجشنبه) در مراسمی به مناسبت چهلمین سال پیروزی حزب لیکود در انتخابات سال 1977، مدعی شد که اسرائیل به توافق هسته ای سال 2015 امضا شده میان ایران و 6 قدرت دیگر جهان از جمله آمریکا متعهد نیست و تل آویو مطمئن خواهد شد که ایران به تسلیحات هسته ای دسترسی پیدا نکند.

نتانیاهو ضمن سخنرانی در مرکز «مناخیم بگین» اینطور ادعا کرد: ما به ایران اجازه دسترسی به تسلیحات هسته ای را نمی دهیم و این توافق هسته ای 2015 ما را محدود نخواهد کرد.

این مقام اسرائیلی با هشدار درباره اینکه اسرائیل در برابر هر کسی که حمله کند یا تهدید به حمله کند، اقدامی تلافی جویانه و مقابله به مثل خواهد کرد، گفت که کسانی که موجودیت اسرائیل را تهدید کنند، خود را در معرض خطری واقعی قرار می دهند.

نتانیاهو گفت که زمانی که پای امنیت اسرائیل به میان می آید، جای هیچ مصالحه ای نیست.

تایمز اسرائیل نوشت که نتانیاهو همواره مخالفت قاطعانه خود را با توافق هسته ای امضا شده دو سال گذشته با ایران اعلام کرده و در موارد متعددی با دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل توافق هسته ای با ایران علنا درگیر شده است.

از زمان پیروزی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، نتانیاهو نسبت به عملکرد دولت جدید واشنگتن در قبال ایران ابراز امیدواری کرده است. ترامپ نیز بر خلاف اوباما، مکرر از توافق هسته ای با ایران انتقاد و آن را فاجعه بار توصیف کرده اگرچه از زمان آغاز ریاست خود در کاخ سفید تاکنون، نشان نداده است که آیا آمریکا درصدد لغو این توافق هست یا خیر.