۰ نفر

با حکم قاضی فدرال ایالت هاوایی صورت گرفت؛

تمدید تعلیق فرمان مهاجرتی ترامپ تا مدتی «نامعلوم»

۱۰ فروردین ۱۳۹۶، ۱۰:۰۶
کد خبر: 184837
تمدید تعلیق فرمان مهاجرتی ترامپ تا مدتی «نامعلوم»

قاضی فدرال ایالت «هاوایی» اعلام کرد مادامیکه دادگاه آمریکا در حال بررسی فرمان مهاجرتی ترامپ است، وی نباید توقع اجرای آن را داشته باشد.

به گزارش رویترز، «دریک واتسون» قاضی فدرال ایالت هاوایی با صدور حکمی، طول مدت تعلیق فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را افزایش داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، تصمیم قاضی واتسون به این معنی خواهد بود که برای مدتی نامعلوم و مادامیکه دادگاه ایالات متحده در حال بررسی مشروعیت فرمان ترامپ است، وی نباید توقع اجرای آن را داشته باشد.

گفتنی است ایالت هاوایی در شکایتی که پیشتر تنظیم کرده بود دلیل مخالفت خود را با فرمان مهاجرتی ترامپ، خسارت تحمیلی به صنعت توریسم و اخلال در امر پذیرش دانشجو و کارگر خارجی عنوان کرده بود.

نسخه اصلاح شده فرمان مهاجرتی ترامپ با حذف نام عراق از لیست کشورهای مشمول، در تاریخ ۶ ماه میلادی مارس صادر شد تا مانع از ورود اتباع ۶ کشور مسلمان (ایران، سوریه، یمن، لیبی، سودان و سومالی) به آمریکا برای بازه زمانی ۹۰ روز شود حال آنکه مدت ممنوعیت برای پناهجویان ۱۲۰ روز در نظر گرفته شد.

نسخه اولیه فرمان مهاجرتی ترامپ که در اواخر ژانویه ارائه شد، ۷ کشور از جمله عراق را شامل می شد و از آنجا که بسیار ناگهانی و بدون فراهم کردن زمینه های اجرایی لازم اعلام شد؛ هرج و مرج زیادی را به وجود آورد.

احتمال می رود که وزارت دادگستری آمریکا به نیابت از دولت جدید واشنگتن از دادگاه تجدید نظر حوزه نهم تقاضای فرجام خواهی کند حال آنکه این دادگاه در ماه میلادی فوریه در رسیدگی به شکایت مطرح شده علیه نسخه اول فرمان مهاجرتی ترامپ، حق را به قاضی فدرال شهر سیاتل داد که در اقدامی مشابه، رئیس جمهور تازه کار آمریکا را به چالش کشیده بود.