۰ نفر

کره شمالی یک موتور موشک بالستیک آزمایش کرد

۸ فروردین ۱۳۹۶، ۱۶:۴۴
کد خبر: 184631
کره شمالی یک موتور موشک بالستیک آزمایش کرد

برخی منابع وابسته به واشنگتن می گویند پیونگ یانگ برای دومین بار در ماه میلادی جاری (مارس) یک موتور موشکی قدرتمند را آزمایش کرده است.

به گزارش  تایم، منابع وابسته به دولت آمریکا می گویند کره شمالی در ادامه تلاش برای توسعه فناوری موشکی خود، آزمایش جدیدی را بر روی موتور موشک های بالستیک انجام داده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، گفته می شود که آزمایش اخیر جمعه شب انجام گرفته و موتور مورد آزمایش احتمالا قابلیت استفاده در موشک های بالستیک قاره پیما را دارد.

این در حالی است که پیونگ یانگ آزمایش مشابهی را در اوایل ماه میلادی جاری (مارس) انجام داد.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی آزمایش پیشین را تولدی دوباره در صنعت موشکی پیونگ یانگ توصیف کرده بود.

این در حالی است که کره شمالی اوایل اسفند گذشته نیز چند فروند موشک بالستیک آزمایش کرده بود.

در همین راستا، شورای اروپا با انتشار بیانیه ای از تصمیم خود برای تمدید و وضع برخی تحریم ها علیه کره شمالی بر اساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل خبر داد.

در متن این بیانیه آمده بود: امروز در ۲۷ فوریه ۲۰۱۷، این شورا با اتخاذ برخی تدابیر قانونی به وضع تحریم های سخت گیرانه تری علیه کره شمالی پرداخته است. تحریم های اعمالی اتحادیه اروپا به محدودیت های بیشتری علاوه بر قطعنامه ۲۳۲۱ شورای امنیت مصوب ۳۰ نوامبر سال ۲۰۱۶ می پردازد.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) پیشتر اعلام کرده بود که آزمایش های موشکی پیونگ یانگ اجازه دستیابی به پتانسیل توان هسته ای و ویژگی های یک کلاهک هسته ای استاندارد که از توان نصب بر موشک های راهبردی بالستیک برخوردار باشد را به این کشور داده است.

اعلام این خبر باعث شد تا موجی از انتقادها علیه پیونگ یانگ آغاز شود و غرب به سرکردگی آمریکا وضع تحریم هایی را علیه کره شمالی در دستور کار خود قرار دهد.

این در حالی است که مذاکرات شش جانبه درباره برنامه هسته ای کره شمالی در سال ۲۰۰۹ با کارشکنی های متعدد آمریکا به شکست انجامید.

کره شمالی بارها اعلام کرده است که برنامه موشکی و هسته ای این کشور، به منظور مقابله با تهدیدات آمریکا و متحدانش علیه پیونگ یانگ انجام می شود.