۰ نفر

توییتر ترامپ این بار سنا را هدف گرفت

۲۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۳۱
کد خبر: 175579
توییتر ترامپ این بار سنا را هدف گرفت

دونالد ترامپ با انتقاد از روند کند تایید اعضای کابینه‌اش این امر را به کارشکنی دموکرات‌ها نسبت داد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری جدید آمریکا امروز (چهارشنبه) در پیامی توئیتری گفت: شرم‌آور است که کابینه من به طور کامل هنوز تایید نشده است. این طولانی‌ترین مدت تاخیر در تایید کابینه در تاریخ کشور ماست. ترامپ در ادامه با متهم کردن حزب رقیب گفت: کارشکنی کار دموکرات‌هاست!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، اظهارات ترامپ در حالی مطرح می‌شود که "بتسی دیواس" به عنوان وزیر آموزش دولت جدید در سنا تایید شد. او هم جزو کسانی بود که به دلیل آنچه دموکرات‌ها عدم صلاحیت او می‌خواندند، سنا با تاخیر تاییدش کرد. هیچ کدام از دموکرات‌ها به نفع او رای ندادند.

دموکرات‌ها ژانویه گفته بودند که هشت تن از نامزدهای ترامپ را به دلیل عدم صلاحیت و مواضع سیاسی تایید نخواهند کرد. پیش از تایید شدن خانم دیواس، تنها شش تن از گزینه‌های ترامپ برای کابینه جدید تایید شدند.

طبق گزارش واشنگتن پست، دولت اوباما در سال ۲۰۰۹ در همین مدت زمان ۱۲ وزیر کابینه‌اش تایید شد و در همین مدت دولت جورج بوش در سال ۲۰۰۱ برای ۱۶ وزیر تاییدیه گرفته بود.

عمده‌ترین دلیل کندی روند تایید نامزدها این است که گزینه‌های مورد نظر ترامپ یک دوره طولانی بررسی را که عموما برای گزینه‌های کابینه مورد نیاز است، طی نکرده‌اند. این روند به شناسایی احتمالی تضاد منافع کمک می‌کند. علاوه بر این، صدها سمت دفتری به دلیل مشخص نشدن وضعیت ۱۰ نامزد وزارت ترامپ، خالی مانده است.