۰ نفر

این ۱۰ جمله قاتل زندگی مشترک هستند

۴ خرداد ۱۳۹۶، ۲۲:۱۸
کد خبر: 195626
 این ۱۰ جمله قاتل زندگی مشترک هستند

گاهی از روی عصبانیت کلامی را به زبان می‌آوریم که عواقب خوبی ندارد، حرف هایی که می‌تواند یک رابطه عمیق عاطفی را از این رو به آن رو کند.

گاهی از روی عصبانیت کلامی را به زبان می آوریم که عواقب خوبی ندارد. حرف هایی که می توانند یک رابطه عمیق عاطفی را از این رو به آن رو کنند. گاهی حتی پشیمانی نیز دردی را دوا نمی کند. بنابراین برای داشتن یک رابطه سالم و شاد نباید برخی چیزها را به زبان آورد. اگر شما هم می خواهید با جملات مخربی که باعث نابودی یک رابطه عاطفی می شوند، آشنا شوید، با ما همراه باشید.

ای کاش شبیه او بودی

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از برترین ها، به هیچ وجه شریک زندگی تان را با دیگران مقایسه نکنید. فرقی نمی کند که دیگران چه کسی هستند: خواهر، برادر، دوست، همکار یا... در هر صورت مقایسه تنها اعتماد به نفس طرف مقابل تان را از بین می برد که نتیجه مثبتی برای رابطه تان به همراه نخواهد داشت.

  تو همیشه همین بوده ای

بدترین قسمت این جمله، کلمه «همیشه» است. این عادلانه نیست که شما کل رفتار شریک زندگی تان را تنها با یک یا حتی چند اشتباه زیر سوال ببرید. همین جمله باعث می شود که طرف مقابل تان ناراحت شده و حالت دفاعی به خود بگیرد که به تبع دلیل دیگری برای ادامه بحث خواهد بود.

تو مرا نمی فهمی

شاید واقعا شریک زندگی تان شما را درک نمی کند اما گفتن این جمله نه تنها دردی را دوا نمی کند بلکه باعث می شود که او دیگر هیچ تلاشی برای بهبود رفتارهای خود نکند. عشق زندگی تان تنها در صورتی که شما با صبر و بردباری کنار او باشید، برای تغییر رفتار خود تلاش خواهد کرد، پس به جای سرکوفت زدن، بهتر است که به او اعتماد به نفس لازم را برای درک بیشتر، بدهید.

تنهایم بگذار

شاید به دلیل عصبانیت زیاد بخواهید کمی تنها باشید، اتفاقا ایده خوبی است اما نباید نظر خود را این گونه بیان کنید. به جای گفتن «تنهایم بگذار» بهتر است بگویید «15 دقیقه دیگر به بحث مان ادامه دهیم» سپس در طول این زمان کمی قدم بزنید، پاهایتان را دراز کنید و نفسی عمیق بکشید تا افکارتان بار دیگر تمرکز و کنترل خود را به دست آورند. با گفتن «تنهایم بگذار» تنها شرایط را بدتر خواهید کرد.

تمامش کن

اگر وسط مکالمه هایتان از عباراتی چون «تمامش کن» یا «بس است» استفاده کنید، در واقع فرصت حرف زدن را از خود و شریک زندگی تان گرفته اید. شما باید با یکدیگر گفتگو کنید و از افکار و احساسات هم باخیر شوید تا بتوانید به درستی تصمیم بگیرید. نادیده گرفتن حرف های او دردی از دردهای شما دوا نمی کند. پس به جای آن از او سوالات بیشتری بپرسید و به او نشان دهید که برایش ارزش قائلید. در این صورت او نیز قدردان شما خواهد بود و برای بهبود رابطه تلاش بیشتری خواهد کرد.

شاید بهتر است که جدا شویم

هیچوقت همسرتان را تهدید به جدایی نکنید. بیان جدایی در مکالمه تنها تنش و استرس تان را زیاد می کند. شاید شما در اجرای این حرف خیلی جدی نباشید اما طرف مقابل تان ممکن است که آن را کاملا جدی بگیرد. اگر هم نسبت به جدایی جدی هستید، اول از یک مشاور کمک بگیرید.

واقعا کارهایت آزار دهنده است

مطمئنا برخی از رفتارهای شریک زندگی تان مطابق میل شما نبوده و آزارتان می دهد اما نباید آنها را با لحنی ناخوشایند به رویش بیاورید. لحن کلامی که به زبان می آورید نقشی اساسی در رابطه شما دارد، بنابراین به جای این که انگشت اشاره خود را مدام به سوی آنها دراز کنید، به فکر راهی برای رهایی شان باشید.

  هیچوقت از تو راضی نبوده ام

بی شک شریک زندگی تان سعی دارد که شما را مدام خوشحال ببیند اما ممکن است گاهی در این راه با شکست مواجه شود. زمانی که شما به او می گویید که هیچوقت از او راضی نبوده اید، در واقع به او این پیغام را می دهید که تمام تلاش هایش بی ثمر بوده است. خوب است که صادقانه نظرتان را بگویید اما در انتخاب کلماتی که به زبان می آورید، محتاط باشید. اگر این مشکل را با لحنی درست بیان کنید، مطمئنا با کمک هم به یک راه حل واحد خواهید رسید.

من این کار را نمی کنم

شاید نظر شما یا راهی که انتخاب کرده اید با شریک زندگی تان متفاوت باشد اما این را هم بدانید که رابطه دو طرفه است و شما نیز مانند او انتظارهایی دارید. بنابراین به نظرات طرف مقابل تان گوش دهید و سپس نظرات خود را با لحنی مناسب بیان کنید تا در نهایت به یک نتیجه واحد برسید.

نمی دانم چرا این رابطه را آغاز کردم

ممکن است که شما در اوج عصبانیت این جمله را به زبان آورید اما اگر نمی خواهید که رابطه تان را تمام کنید، از گفتن چنین جملاتی به شدت بپرهیزید. مطمئنا بعدها که کمی آرام تر شدید، از حرف تان پشیمان خواهید شد، شاید زمانی که دیگر خیلی دیر است.

در نهایت، یادتان باشد که حرف های ما ممکن است که بخشیده شوند اما هیچوقت فراموش نخواهند شد. بنابراین مشکلات تان را با مهربانی و عشقی که میان تان است حل کنید تا رابطه ای زیباتر برای خود بسازید و از تک تک لحظاتش لذت ببرید.