۰ نفر

۱۰ دلیل برای اینکه کارکنان از شغل خود متنفرند

۲۸ دی ۱۳۹۵، ۱۵:۳۵
کد خبر: 171270
 ۱۰ دلیل برای اینکه کارکنان از شغل خود متنفرند

همه هر روز با یک درجه از تعهد، انگیزه و شور و شوق سر کار نمی آیند ولی اگر بیش از چند نفر از کارکنان شما مدام خسته، پراسترس و بی انگیزه باشند، می توان گفت که شما با یک مشکل مواجه هستید. نبود تعهد می تواند نشانه ای از نبود رضایت شغلی کافی باشد و کارکنان ناراضی ممکن است بیش از آنچه فکر می کنید برای شما هزینه داشته باشند.

علاوه بر هزینه بالای ترک کارکنان، ممکن است شما به دلیل مسامحه یا نبود تعهد از سوی آنها متحمل هزینه شوید. بهتر است که نشانه های ناخرسندی کارکنان را از همان ابتدا شناسایی کنید و تمام تلاش خود را انجام دهید تا آنها خرسندتر شوند و تعهد و سودآوری آنها بیشتر شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرصت امروز ، در اینجا به ۱۰ دلیل مهم اشاره می کنیم که ممکن است کارکنان شما به این دلایل از شغل خود متنفر باشند.

آنها فکر می کنند که مرغ همسایه غاز است

اگر دوستان کارکنان شما در شرکت دیگری تجربه شگفت انگیزی داشته باشند، چرا نباید آنها احساس حسادت کنند؟ شفافیت در مزایا و امتیازهای کارکنان در شرکت های دیگر گاهی ممکن است باعث شود کارکنان شما آرزوی کار کردن در جای دیگری را داشته باشند.

همیشه شرکت های دیگر را زیر نظر داشته باشید و سعی کنید عقب نمانید. مطمئنا، شاید نتوانید برخی امتیازها را تامین کنید ولی چرا سعی نکنید چیزی به کارکنان خود بدهید که ارزش بالیدن را داشته باشد؟ آنها بیشتر انگیزه خواهند داشت، مشتاق خواهند بود که از شرکت خود تعریف کنند و شما از یک فرهنگ سازمانی بهبودیافته بهره خواهید برد.

ارزش های آنها با ارزش های شرکت هم راستا نیست

نارضــایتی امــری اجتناب ناپذیر است اگر همان چیزهایی که برای شما مهم است برای کارکنان شما هم مهم نباشد. اگر برای شرکت شما خلاقیت و همکاری ارزش محسوب می شود، بهتر است که در فرآیند استخدام بررسی این ارزش ها بخشی الزامی باشد. بازخورد و بازبینی مستمر می تواند به شما کمک کند تا از ارزش های کارکنان خود مطلع باشید و اینکه تا چه حد با نیازها و ارزش های شرکت هم راستا هستند.

احساس نمی کنند که به آنها بها داده می شود

اگر وقتی را صرف تحسین کارکنان خود نکنید، ناگزیر بر رضایت کارکنان تاثیر خواهد گذاشت. قدردانی احساس وفاداری و پایبندی به ارزش ها را تقویت می کند. چه کاری انجام می دهید تا نشان دهید کارکنان شما اعضای باارزش شرکت هستند؟ این به آن معنی نیست که برای هر دستاوردی پاداشی مالی به آنها بدهید، در عوض، به طور منظم از تحسین های کلامی استفاده کنید و گاهی برای عملکرد عالی هدیه یا پاداشی بدهید.

عدم امنیت شغلی

اگر نگران این باشید که آیا چند ماه یا یک سال بعد هم شغل خود را خواهید داشت، خیلی راحت این امکان وجود دارد که شغل خود را دوست نداشته باشید. اگر شرکت شما با مشکل مواجه است، این بی ثباتی ممکن است به کارکنان شما آسیب رسانده باشد. شفافیت را حفظ و سعی کنید روحیه را بالا و تیم خود را متعهد و مشغول نگه دارید... یا در غیر این صورت ممکن است آنها بر اثر ترس شما را ترک کنند.

جایی برای پیشرفت وجود ندارد

سیاست شرکت شما برای ترفیع افراد چیست؟ بسیاری از کارکنان احساس می کنند که در موقعیت خود گیر افتاده اند وقتی که هیچ شانسی برای پیشرفت درون شرکت خود نداشته باشند. این اغلب منجر به جست وجو برای شغل دیگری می شود. شاید شرکت شما کوچک باشد ولی این مهم است که برنامه ای اتخاذ کنید تا کارکنان شما هم با شما رشد کنند.

آنها از حقوق خود راضی نیستند

هیچ چیزی مانند اینکه احساس کنید کمتر از آنچه سزاوار شماست حقوق می گیرید، شور و شوق را از بین نمی برد. ارزیابی حقوق کارکنان تان شاید در مواقعی غیرواقع بینانه به نظر برسد ولی شما باید گاهی از کارکنان خود بپرسید که از نظر آنها چقدر باید حقوق  بگیرند، صداقت آنها ممکن است شما را شگفت زده کند.

خطوط قرمز زیادی وجود دارد

قوانین ممکن است تیم شما را از بین ببرد. هیچ چیزی ناامیدکننده تر از این نیست که نتوانید خود تصمیم بگیرید. از طریق فضا دادن به کارکنان خود برای دستیابی به اهداف، استقلال آنها را تقویت کنید. این کار سطح مناسبی از اعتماد و بهره وری ایجاد می کند و برای کل شرکت مفید است.

آنها به قدر کافی به چالش کشیده نمی شوند

کارکنان شما به طور مستمر دنبال آن هستند که مهارت های خود را توسعه دهند و از طریق کار با شما ارتقا یابند. نبود کاری هدفمند و چالش برانگیز مطمئنا منجر به نارضایتی می شود. بررسی کنید که آیا کارکنان شما احساس می کنند چیزی یاد می گیرند یا دانش خود را افزایش می دهند. اگر حس نکنند در حال بهتر شدن هستند، جایی خواهند رفت که احساس کنند می توانند پیشرفت کنند.

شور و شوق از بین رفته است

تفاوت عظیمی بین زندگی کردن برای کار و کار کردن برای زندگی وجود دارد. آیا کارکنان شما عاشق کاری هستند که انجام می دهند؟ فضای کنونی کسب وکار باعث شده است بسیاری از افراد کارهایی را انجام دهند که علاقه ای به آن ندارند. توجه داشته باشید که کارکنان با شور و شوق بالا استخدام کنید و به آنها انگیزه ای دهید تا شور و شوق خود را در طول کار خود حفظ کنند.

عملکرد رئیس آنها افتضاح است

مدیریت ضعیف می تواند حتی در پرشورترین کارکنانی که حقوق خوبی هم دریافت می کنند، عشق به کار را از بین ببرد. اجازه ندهید مدیریت و رهبری بسیار بد شما انگیزه نیروی کارتان را نابود کند. آیا شما مدیریت ذره بینی و مدام انتقاد می کنید؟ آیا شما در برقراری ارتباط ضعیف هستید؟ اگر شما کارکنانی ناراضی داشته باشید، نخستین چیزی که باید مدنظر قرار دهید عادت های مدیریتی خودتان است. قدم بعدی در واقع این است که با کارکنان خود صحبت کنید تا به عمق مسئله پی ببرید.

کم محلی کردن به کارکنان ناراضی به شرکت شما آسیب خواهد رساند. به عمق مشکلات آنها پی ببرید قبل از اینکه کارمندی ارزشمند را از دست بدهید.

حال به نظر شما چه عوامل دیگری وجود دارد که باعث می شوند افراد از کار خود متنفر باشند؟

مواردی که در بالا ذکر شد تا چه حدی در بازار کار ایران هم صادق هستند؟

از نظر من که در ایران نیز تا حد زیادی این موارد صدق می کنند و حتی ترتیب هم تقریبا به همین صورت است و بیشترین علت نارضایتی ناشی از عدم رضایت از رئیس و بعد از آن نبود شور و شوق کافی در کارکنان است.