۰ نفر

علت برخی کمبودهای دارویی کشور

۱۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۲۲
کد خبر: 291443
 علت برخی کمبودهای دارویی کشور

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بیمه سلامت ایران به جزئیات برخی کمبودهای دارویی در کشور پرداخت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، طاهر موهبتی با تشریح شرایط کنونی کشور و به خصوص در حوزه سلامت از جمله مبحث دارو اظهار داشت: امروز در شرایطی هستیم که مسئولان نباید با یکدیگر تسویه حساب‌های سیاسی کنند و حداقل تسویه حساب‌های سیاسی در این ایام کج سلیقگی است زیرا مردم به آرامش بیشتری نیاز دارند و رسانه‌ها در این بحث بسیار می‌توانند کمک کنند.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بیمه سلامت ایران با تشریح اهمیت ترویج آرامش در جامعه به خصوص در حوزه سلامت و دارو عنوان کرد: مثلاً در حوزه دارو حتی اگر نسبت به مصرف و نیاز بیماران دو تا سه برابر نیز دارو تولید و وارد کشور شود، فقط کافی است فضای کشور دچار تلاطم شود به طوری که دقیقاً همین داروهایی که زیاد هم تولید شده است احتکار و دچار کمبود می‌شود.

موهبتی ادامه داد: حتی برخی مواقع که رسانه‌ها مطالبی از وضعیت دارو منتشر می‌کنند جامعه و به خصوص بیماران تصور بر اتفاقات بد در حوزه دارو می‌کنند و مشاهده می‌شود بیماران از ترس کمبود دارو؛ به مقدار زیاد دارو در خانه‌ها ذخیره و انبار می‌کنند که همین مورد باعث مشکلات دارویی برای دیگر بیماران می‌شود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بیمه سلامت ایران همچنین به مناسبت روز خبرنگار عنوان کرد: نکته مهم در بین اصحاب رسانه این است که آنها برخلاف دیگر صنوف بسیار کمتر درباره خود می‌نویسند و حتی در مقوله حقوق خود نیز آنچنان مطلع و پیگیر نیستند که مصداق آن را در زمانی که در وزارت رفاه بودیم شاهد بودیم که چند سال قبل مقوله سختی کار برخی مشاغل مورد توجه بود و اصحاب رسانه از جمله مشاغلی بودند که دچار سختی کار بسیار هستند و در خارج از کشور نیز خبرنگاران از قانون سختی کار بهره مند هستند ولی اصحاب رسانه در ایران هرگز آنطور که باید و شاید به حقوق خود دست پیدا نکردند.

موهبتی با گریزی نسبت به درآمد خبرنگاران که از اقشار کم درآمد هستند، گفت: حتی هیچ وقت نیز شاهد آن نبودیم که از خبرنگاری مسئله حقوق نجومی گزارش شود. همچنین براساس گزارش بنیاد شهید از اصحاب رسانه 244 شهید و بالغ بر 40 جانباز به ثبت رسیده است.