۰ نفر

حمایت ناکافی بیمه‌ها مانع از رشد تعرفه پزشکان عمومی

۴ مرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۱۲
کد خبر: 208249
حمایت ناکافی بیمه‌ها مانع از رشد تعرفه پزشکان عمومی

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: حمایت ناکافی از بیمه‌ها موجب شده است تا تعرفه پزشکان عمومی رشد خوبی نداشته باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از صدا و سیما، علیرضا زالی افزود: مهمترین مطالبات پزشکان عمومی بازنگری در جایگاه آنان است. این بازیابی جایگاه، وظیفه وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی نیز است.

وی گفت: باید راهبردی جدید برای نظام سلامت با هدف احیای طب عمومی صورت گیرد زیرا در سال‌های اخیر به علت رشد بخش‌های تخصصی علم در پزشکی، طب عمومی مغفول ماند و حوزه سلامت امروز باید استفاده بهینه خود را از دانش طب عمومی داشته باشد.

رئیس سازمان نظام پزشکی بابیان اینکه خوشبختانه امروزه در گوشه و کنار کشور حضور پزشکان عمومی را شاهد هستیم ادامه داد: امیدواریم با ایجاد یک جایگاه نوین برای پزشکان عمومی شاهد بهره وری بیشتر این عزیزان در حوزه سلامت باشیم.

زالی با بیان اینکه طب سرپایی و استفاده بهینه از پزشک عمومی در آن در شرایط امروز کشور ضروری است گفت: همچنین نقش پزشکان عمومی در نظام ارجاع پزشک خانواده انکار ناپذیر است.

وی بابیان اینکه وظیفه پزشکان عمومی در نظام باز مهندسی پزشکی در حاشیه شهر‌ها بسیار حایز اهمیت است ادامه داد: در سال‌های اخیر مهمترین مشکل پزشکان عمومی تعرفه پایین این رشته بوده است و رشد تعرفه‌های پزشک عمومی استاندارد نبوده و آنچه بر این امر سایه انداخته است، حمایت ناکافی از این بخش است.

زالی با اشاره به اینکه مبنای مناسبی برای تعرفه پزشک عمومی در نظر گرفته نمی‌شود گفت: امروزه نیازمند هستیم بار مراجعات به پزشک عمومی افزایش یابد زیرا از استاندارد جهانی پایین‌تر است و رسیدن به این مهم نیازمند اصلاح زیر ساخت‌ها در حوزه سلامت است.

رئیس سازمان نظام پزشکی افزود: مردم باید مراجعات به پزشک عمومی را افزایش دهند زیرا نخستین گام در تشخیص و درمان با پزشک عمومی است و باید خرید راهبردی از پزشکان عمومی در اولویت قرار گیرد و حتی تعرفه پزشکان عمومی با سابقه بیش از ۱۵ سال و تحصیلات PHD افزایش یابد.