۰ نفر

اقتصادآنلاین از میانه‌های تالار شیشه‌ای گزارش می‌دهد؛

اتمام روند اصلاح فلزی‌ها شاخص را سبز کرد/ جو مثبت بازار شکننده اما پُرهیجان

۲۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۲۲
کد خبر: 285522
اتمام روند اصلاح فلزی‌ها شاخص را سبز کرد/ جو مثبت بازار شکننده اما پُرهیجان

در اولین روزکاری هفته معاملات مثبت گروه فلزی-معدنی مجددا فضای هیجانی بازار را به دست گرفت و تا این تمام نماگرها در محدوده مثبت قرار دارند. این درحالی است که آمارهای ناامید کننده منتشر شده از اقتصاد چین فشار بر روی کامودیتی‌ها را افزایش خواهد داد.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ در اولین روز کاری هفته شاخص کل بازار سهام به لطف اقبال مجدد اشخاص حقیقی به گروه فلزی-معدنی، پس از شش روز کاری مجددا در کانال صعودی قرار گرفت. البته گفتنی است حجم معاملاتی بیش از 5 میلیون سهمی در سقف قیمتی  نماد «پارس» بیشترین تاثیر را در تقویت شاخص تا این لحظه داشته است.

البته نکته قابل توجه بازار امروز، انتشار اخبار نامناسب از فعالیت سه ماهه اخیر بزرگترین قدرت اقتصادی دنیا و افزایش فشار بر کامودیتی ها بود. اما در بازار داخلی تاثیر خبر فوق تا این لحظه ملموس نبود و فلزی-معدنی‌ها سکاندار بیشترین رشد قیمتی در معاملات امروز بودند. البته گفتنی است اصلاح نسبتا عمیق روزهای اخیر گروه فلزی از یک سو و عرضه پُرطرفدار ورق گرم B و ورق سرد B و ورق گالوانیزه و ورق قلع اندود از سوی فولاد مبارکه در تالار بورس کالا سبب اقبال حقیقی ها به این گروه شده است.

در مجموع تا این لحظه شاخص 276 واحدی در میانه های کانال 108 هزار واحد در نوسان است. شاخص هم وزن اما با شتاب کمتری در مسیر صعودی قرار گرفته و با افزایش 24 واحدی به ارتفاع 18 هزار و 372 واحد قرار گرفته است. شیب صعودی آیفکس هم کند بوده و تقریبا بدون تغییر نسبت به روز گذشته در ارتفاع یک هزار و 219 واحد قرار دارد.

تا کنون مجموعا 650 میلیون ورقه بهادار به ارزش 170 میلیارد تومان در بورس و فرابوس دادوستد شده است که از این میزان 115 میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم در این دو بازار اختصاص داشته است.

در بین نمادهای بورسی «پارس»، «فولاد» و «کگل» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشت. همچنین در بین نمادهای فرابورسی «دماوند»، «میدکو» و «سرچشمه»  آیفکس را تا این لحظه از ریزش در امان نگه داشته اند.