۰ نفر

امروز در بورس کالا اتفاق افتاد:

ارزش کل معاملات 400میلیارد تومان/ ثبات قیمت «استایرن منومر» پارس

۱۲ خرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۴۹
کد خبر: 276042
ارزش کل معاملات 400میلیارد تومان/ ثبات قیمت «استایرن منومر» پارس

مجموع تالارهای مختلف بورس کالای ایران امروز، ارزشی حدود 400 میلیارد تومان داشت. در این بین با ارزش‌ترین محصول به «استایرن منومر» شرکت «پتروشیمی پارس» در حدود 400 میلیارد تومان اختصاص یافت.

اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر؛ امروز 12 خرداد، تالارهای مختلف بورس کالای ایران در مجموع ارزشی به میزان 395 میلیارد و 30 میلیون و 200 هزار تومان داشت. این معاملات در حدود یک هزار قرارداد منعقد شدند؛ از این میزان 387 میلیارد و 655 میلیون و 200 هزار تومان آن به رینگ داخلی تعلق گرفت. تالار پتروشیمی نیز بیشترین ارزش معاملات امروز را به میزان 323 میلیارد و 983 میلیون و 200 هزار تومان از آن خود کرد.

با ارزشترین محصول امروز بورس کالا هم به «استایرن منومر» شرکت «پتروشیمی پارس» در حدود 400 میلیارد تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت پایانی پنج هزار و 565 تومان با حجم پنج هزار و 976 تن بدون رقابت، توسط کارگزاری «باهنر» به طور نقدی داد و ستد شد. گفتنی است، این محصول در معامله قبلی خود مورخ نهم خرداد هم به همین قیمت معامله شده بود.

تالار پتروشیمی

طی این روز و در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی ۴۰ هزار و ۱۶۴ تن مواد پلیمری،  ۱۴ هزار و ۶۳۸ تن قیر، ۲۰ هزار تن وکیوم باتوم، ۶۹ تن اسلاک واکس سنگین، ۵۰۰ تن لوب کات، ۵۰۰ تن گوگرد و هشت هزار و ۲۸۸ تن مواد شیمیایی معامله شد.

با ارزشترین محصول این تالار طی روز گذشته به «استایرن منومر» شرکت «پتروشیمی پارس» به میزان 33 میلیارد و 260 میلیون و 623 هزار و 200 تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت پایانی پنج هزار و 565 تومان با حجم پنج هزار و 976 تن بدون رقابت، توسط کارگزاری «باهنر» به طور نقدی داد و ستد شد.

گفتنی است، این محصول در معامله قبلی خود مورخ نهم خرداد هم به قیمت معامله شده بود هرچند که «استایرن منومر» در تاریخ دوم خرداد، به قیمت پنج هزار و 763 تومان معامله شده بود که در مقایسه با قیمت کنونی خود 3.43 درصد کاهش قیمت داشته و در این قیمت ثابت مانده است. 

کم ارزشترین محصول این تالار نیز دیروز به «قیر امولسیون» شرکت «مهندسی قیر اسفالت غرب» به میزان 39 میلیون و 220 هزار تومان اختصاص یافت. این محصول هم به قیمت پایه کیلویی یک هزار و 961 تومان و حجم 20 تن به طور نقدی توسط کارگزاری « بورس بهگزین » فروخته شد.

تالار کشاورزی

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران نیز در این روز معامله چهار هزار تن گندم خوراکی، دو هزار و ۵۰ تن شکر و ۲۰۰ تن روغن کلزا را تجربه کرد.

با ارزشترین محصول این تالار هم به «شکر سفید» شرکت «مواد غذایی شاهین دژ» و عرضه کنندگی شرکت «مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران» اختصاص یافت. این محصول امروز پنج میلیارد و 444 میلیون تومان ارزش داشت. شکر سفید امروز به قیمت پایه کیلویی دو هزار و 722 تومان معامله شد که نسیبت به هفته گذشته قیمت این محصول ثابت ماند. حجم این معامله 2000 تن بود که توسط کارگزاری «باهنر» به طور نقدی فروخته شد.

کم ارزشترین محصول این تالار نیز امروز هم به «شکر سفید» شرکت «قند اصفهان» تعلق گرفت. این محصول نیز با همان قیمت دو هزار و 722 تومان اما در حجم 50 تن به طور نقدی توسط کارگزاری «بورس بهگزین» معامله شد. ارزش این محصول امروز 136 میلیون تومان بود.  

شایان ذکر است، چهار هزار و ۹۱۰ تن قیر نیز در تالار صادراتی بورس کالای ایران داد و ستد شد.