۰ نفر

امروز در بورس کالا رقم خورد:

۲۷۸میلیارد تومان ارزش معاملات/ شمش «فخوز» با ارزشترین

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۶:۴۹
کد خبر: 270363
۲۷۸میلیارد تومان ارزش معاملات/ شمش «فخوز» با ارزشترین

امروز مجموع تالارهای مختلف بورس کالای ایران، ارزشی حدود 278 میلیارد تومان داشتند. در این بین با ارزشترین محصول به «شمش بلوم» فولاد خوزستان به میزان 72 میلیارد تومان تعلق گرفت.

اقتصاد آنلاین_ لیلی شهیر؛ امروز چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه، تالارهای مختلف بورس کالای ایران در مجموع معاملاتی به ارزش 287 میلیارد و 933 میلیون و 800 هزار تومان داشتند که از این میزان 277 میلیارد و 297 میلیون و 300 تومان آن به رینگ داخلی تعلق داشت. تالار فراورده های نفتی نیز بیشترین ارزش معاملات امروز را در حدود  96میلیارد و896  میلیون و300 هزار تومان به خود اختصاص داد.

با ارزشترین محصول امروز تالار نقره ای هم به «شمش بلوم» شرکت «فولاد خوزستان» به میزان حدود 72 میلیارد تومان تعلق گرفت. گفتنی است، قیمت پایه شمش «فخوز» نسبت به معامله قبلی خود با 1.81 درصد رشد و 2.41 درصد افزایش در قیمت پایانی مواجه بود.

تالار صنعتی

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران در این روز شاهد معامله ۳۰ هزار تن شمش بلوم فولاد خوزستان بود. در این روز و در تالار مذکور همچنین یک هزار و ۵۲۰ تن شمش و بیلت آلومینیوم معامله شد.

با ارزشترین محصول تالار صنعتی امروز هم به «شمش بلوم» شرکت «فولاد خوزستان» به میزان 72 میلیارد و330 میلیون و 800 هزار تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت کیلویی دو هزار و 411 تومان و حجم 30 هزار تن توسط کارگزاری «ستاره جنوب» به طور سلف معامله شد.

شایان ذکر است، این محصول در معامله قبلی خود (مورخ 05/02/97) به قیمت پایه دو هزار و 200 تومان و حجم 20 تن معامله شده بود. به این ترتیب، قیمت پایه شمش «فخوز» در معامله اخیر با 1.81 درصد رشد و 2.411 درصد افزایش در قیمت پایانی مواجه بوده است.

کم ارزشترین محصول این تالار هم امروز به «بیلت» شرکت «آلومینیوم ایران (ایرالکو)» به میزان 226 میلیون و194 هزار تومان اختصاص یافت. این محصول هم امروز به قیمت پایانی کیلویی یازده هزار و 309 تومان و حجم 20 تن به طور نقدی توسط «کارگزاری سی ولکس» داد و ستد شد.

تالار پتروشیمی

در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی نیز امروز 18 هزار و ۱۲۸ تن مواد شیمیایی، هشت هزار و ۸۴۶ تن قیر، پنج هزار تن لوب کات، ۸۶۰ تن مواد پلیمری و ۶۲ هزار و ۸۵۰ تن وکیوم باتوم معامله شد.

با ارزشترین محصول تالار پتروشیمی امروز هم به «استایرن منومر» «پتروشیمی پارس» به میزان 35 میلیارد و34 میلیون و 120 هزار تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت کیلویی پنج هزار و 406 تومان و حجم شش هزار و 480 تن توسط کارگزاری «بانک مسکن» به طور نقدی معامله شد.

کم ارزشترین محصول این تالار هم امروز به «اسیدسولفوریک» شرکت «پتروشیمی رازی» به میزان هشت میلیون و200 هزار تومان اختصاص یافت. این محصول هم امروز به قیمت پایانی کیلویی 410 تومان و حجم 20 تن به طور نقدی توسط کارگزاری «اقتصاد بیدار» داد و ستد شد.

تالار کشاورزی

تالار محصولات کشاورزی هم در این روز معامله ۸۰۰ تن شکر خام و هشت هزار تن گندم خوراکی را تجربه کرد.

با ارزشترین محصول امروز این تالار نیز، «گندم خوراکی» همدان و عرضه کنندگی شرکت «مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران» بود. این محصول یک میلیارد و 531 میلیون و 320 هزار تومان ارزش داشت. این محصول با قیمت پایانی 957 تومان و حجم یک هزار و600 تن توسط کارگزاری «فارابی» به طور نقدی معامله شد.

کم ارزشترین محصول تالار کشاورزی امروز نیز به «گندم خوراکی» لرستان به میزان 386 میلیون و 760 هزار تومان تعلق گرفت. این محصول هم با قیمت پایانی 966 تومان و حجم 400 تن به طور نقدی توسط کارگزاری «فارابی» خرید و فروش شد. 

شایان ذکر است، در تالار صادراتی بورس کالای ایران نیز امروز ۱۳ هزار و ۶۴۰ تن قیر به فروش رسید.

همچنین بازار فرعی بورس کالای ایران هم در این روز شاهد دادوستد ۵۰۰ تن روغن پالم اولئین بود.