۰ نفر

همزمان با امضای یک تفاهم نامه عنوان شد:

تجدید نظر در استراتژی‌های سهام‌داری تاپیکو

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۴۹
کد خبر: 270238
 تجدید نظر در استراتژی‌های سهام‌داری تاپیکو

مدیر عامل سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین گفت: بر اساس تصمیم وزارت رفاه باید در حوزه استراتژی‌های سهام‌داری خود تجدید نظر کنیم و با اتخاذ استراتژی جدید اقدام به فروش بخشی از سهام آن‌ها بکنیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، محمود مخدومی مدیرعامل تاپیکو همزمان با امضای تفاهم نامه میان این مجموعه سرمایه گذاری وشرکت تأمین سرمایه امین در دومین روز از بیست و سومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: بر اساس تصمیم وزارت رفاه، باید در حوزه استراتژی‌های سهام‌داری خود تجدید نظر کنیم و با اتخاذ استراتژی جدید، بنگاه‌های کم بازده را از دور خارج کرده و اقدام به فروش بخشی از سهام آن‌ها بکنیم.

این مقام مسئول افزود: با بررسی‌های انجام گرفته، شرکت تأمین سرمایه امین عملکردی درخور توجه داشته و مرکز راهکارهای نیرو و انرژی این تأمین سرمایه تمرکز تخصصی و جامعی در حوزه مورد نظرتاپیکو داشته است. به همین دلیل با هدف بهره‌گیری از چنین پتانسیل مثبتی، از ظرفیت‌های این شرکت در زمینه مشاوره و تأمین مالی استفاده می‌شود.

وی در مورد امضای تفاهم نامه با تأمین سرمایه امین تاکید کرد: هم‌گرایی و همکاری در مجموعه شرکت‌های زیرمجموعه تاپیکو در شرایط فعلی به سود اقتصاد ملی کشور است و باید از هرگونه پراکنده‌کاری پرهیز کرد. ما با امضای این تفاهم نامه در پی آن هستیم که پروژه‌های بزرگ بعدی ما با مشورت مشاورانی متخصص کلید بخورد و نگاهی به پروژه‌های انجام گرفته توسط تأمین سرمایه امین در یکساله اخیر این نوید را به ما می‌دهد که در مسیری روشن گام نهاده‌ایم.

مدیرعامل هلدینگ تاپیکو با اشاره به ارتباطات بین‌المللی تأمین سرمایه امین خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان داد که این شرکت بازوهای مالی قدرتمندی را در کشورهای دیگر شناسایی کرده و می‌توان در کنار کارشناسان متبحر هلدینگ تاپیکو، این نیروی بالقوه در تأمین سرمایه امین را نیز به مجموعه تاپیکو افزود. در حقیقت با مشاوره این کارشناسان، می‌توانیم اطمینان داشته باشیم که در پروژه‌های آتی به سود مورد انتظار خود دست یافته و بدون بررسی دقیق، وارد اجرای یک پروژه جدید نشویم.

در ادامه این مراسم، مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه امین نیز با اشاره به اینکه تداوم تمرکز شرکت‌های تأمین سرمایه بر حوزه تأمین مالی و مدیریت دارایی، نباید مانع از توجه به حوزه خدمات مشاوره‌ای شود، اعلام کرد: پس از امضای این تفاهم‌نامه، تلاش خواهیم کرد تا خدمات مشاوره یکپارچه را به سایر شرکت‌های مطرح کشور ارائه کنیم.

سعید بداغی افزود: مرکز راهکارهای نیرو و انرژی تأمین سرمایه امین از ابتدا با هدف ارائه خدمات مشاوره ای، خدمات مدیریتی و تأمین سرمایه به شرکت‌های بزرگ این حوزه تشکیل شد و امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه این بازوی تخصصی بتواند راهکارهای مناسبی را ارائه و همکاری مستمری با هلدینگ تاپیکو  و سایر شرکت‌های بزرگ حوزه نفت، گاز و انرژی داشته باشد.