۰ نفر

مرحله دوم خرید سهام کنتورسازی آغاز شد

خروج هزار و۴۰۰ سهامدار با دریافت یک‌سوم پول خود از «آکنتور»

۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۴:۰۱
کد خبر: 247299
خروج هزار و۴۰۰ سهامدار با دریافت یک‌سوم پول خود از «آکنتور»

مرحله دوم خرید سهام شرکت کنتورسازی ایران از امروز آغاز شد. بر همین اساس سهامدارانی که تمایل به فروش سهام دارند از امروز تا چهارشنبه هفته آینده فرصت دارند، درخواست خود را به ثبت برسانند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، طبق اطلاعیه شماره2 در خصوص خرید سهام شرکت کنتورسازی ایران، سهامداران حقیقی شرکت فوق مجدداً می‌توانند برای فروش سهام خود علاوه بر فروش مرحله قبل مطابق شرایط زیر، پس از مراجعه به یکی از نزدیک‌ترین شعب شرکت‌های کارگزاری عضو شرکت بورس اوراق بهادار تهران در سراسر کشور مراجعه و نسبت به ارائه دستور فروش و تکمیل تعهدنامه واگذاری سهام اقدام نمایند.

همچنین در این اطلاعیه آمده است،کارگزاران باید از امروز چهارشنبه تا روز چهارشنبه 11 بهمن ماه به مدت 6 روز کاری نسبت به دریافت دستورفروش و فرم تعهد از متقاضیان اقدام نمایند. طبق این اطلاعیه هر سهامدار حقیقی می‌تواند حداکثر تا سه هزار سهم را به قیمت 2هزار و 175 تومان به فروش برساند. پیشتر و در مرحله اول خرید سهام کنتورسازی، سهامداران حقیقی می‌توانستند تا سقف 2هزار سهم را به قیمت مذکور به فروش برسانند.

در همین رابطه محسن خدابخش مدیر نظارت بر بورس ها، با اشاره به موارد فوق بیان کرد: تمام افرادی که همچنان سهامدار «آکنتور» هستند، می‌توانند طبق بخشنامه دوم تا سقف 3هزار سهم با مراجعه به کارگزاری های عضو شرکت بورس اوراق بهادار محل اقامت در سراسر کشور سهام خود را به فروش برسانند.

وی در ادامه بیان کرد: فروش سهام در این مرحله نیز با نرخ مشخص شده از سوی خریدار است، که تا11 بهمن سال جاری سهامداران می‌توانند به کارگزاری‌ها مراجعه کنند.

خدابخش در خصوص فروش سهام در مرحله اول بیان کرد: با وجود اینکه فروش سهام شرکت مزبور کاملا اختیاری است، اما طی مرحله اول 2 هزار و 202 کد سهامداری اقدام به فروش دارایی خود کرده‌اند که هزار و 426 سهامدار بطور کلی از ترکیب سهامداری شرکت خارج شده اند. برهمین اساس مجموعا 6میلیارد و 500میلیون تومان سهام طی این مرحله به فروش رسیده است.

مدیر نظارت بر بورس‌ها همچنین در خصوص افرادی که سهم خود را به فروش نرسانده‌اند گفت: با توجه به اینکه فروش سهام اختیاری است، افراد می‌توانند همچنان سهامدار شرکت باشند تا بعد از تعیین تکلیف قضایی، بر اساس تصمیم اتخاذ شده اقدامات لازم را انجام دهند.