۰ نفر

اصلاح نماگر بازار با شیب ملایم

ترمز شاخص کشیده شد

۲۷ آذر ۱۳۹۶، ۱۳:۴۹
کد خبر: 238523
ترمز شاخص کشیده شد

در ادامه رکورد شکنی های خیره کننده روزهای اخیر شاخص بازار سرمایه، امروز اما بازار سمت و سوی اصلاح به خود گرفت.

اقتصاد آنلاین- مریم علیزاده؛ پس از فتح قله 95هزارواحدی شاخص توسط معاملات دیروز، بازار در ابتدای ساعات معاملاتی امروز با حجم عرضه های سنگین روبرو شد.اما در پایان بازار و با ورود نقدینگی هوشمند بخشی از روند منفی شاخص جبران شد در نهایت دماسنج بازار با 123 واحد افت روی عدد 95477 ایستاد.در بازار امروز 1میلیارد و 314میلیون برگه سهم به ارزش 3242 میلیارد ریال دادوستد شد.

در این بین بیشترین تاثیر منفی را نمادهای پارسان، ومعادن و کچاد  بر شاخص تحمیل کردند.از سویی دیگر نمادهای وبملت، فارس و خودرو با بیشترین تاثیر مثبت تاحدی از افت زیاد شاخص جلوگیری کردند.

در میانه بازار امروز در پی انتشار اخباری مبنی بر موافقت دولت با افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی با لحاظ معافیت مالیاتی،نمادهای گروه خودرو سبزرنگ شدند و تا پایان بازار اکثر نمادهای این گروه با صف خرید روبرو شدند. البته خبر دیگر در این گروه گفته وزیر صنعت در مورد تعیین و تکلیف ممنوعیت ثبت سفارش واردات خودرو ظرف 3 روز آینده می باشد.در سال گذشته حدود 85 هزار دستگاه خودرو وارد کشور شده است که نزدیک به دو میلیارد دلار بار مالی برای کشور داشته است.

از سویی دیگر گروه محصولات شیمیایی پس از یک دوره یکه تازی روند اصلاحی به خود گرفتند و اکثر نمادهای این گروه در رنج های منفی معامله شدند.

گروه فولادی نیز که رشد قابل توجهی را در کارنامه معاملات هفته گذشته خود داشتند، به سبب درج خبر کاهش تعرفه فولاد صادارتی از سوی چین ،امروز معاملات کم رونقی را پشت سر گذاشتند اما بعید به نظر می رسد این سیاست تاثیر جدی بر صادارت فولاد چین داشته باشد.

اما در گروه لبنی با شنیدن زمزمه های از افزایش قیمت شیر در روزهای آتی، شاهد تحرکات مثبتی در قیمتهای سهام این گروه بودیم.