۰ نفر

کنتورسازی، تجربه تلخ و لزوم ایفای نظارت دقیق سازمان بورس

۲۶ آذر ۱۳۹۶، ۹:۰۵
کد خبر: 238175
کنتورسازی، تجربه تلخ و لزوم ایفای نظارت دقیق سازمان بورس

متاسفانه حاشیه سازی پیرامون های‌وب تمامی ندارد و همانطور که قبلا" نیز تشریح شد ادامه این روند فقط به زیان سهامداران خرد منجر می‌شود.

اقتصاد آنلاین - مریم علیزاده؛ بعد از گذشت بیش از 1 ماه و نیم از توقف نماد شرکت های‌وب، معاملات این شرکت در روز 14 آذر از سر گرفته شد تا کام سهامدارانش را شیرین کند اما این شیرینی دوامی نیاورد و نماد این شرکت در چهارشنبه هفته گذشته با ابطال معاملات آن روز مجددا وارد کما شد تا این بار سهامداران کم تجربه ای که سهم های با ارزش خود را در قیمت های پایین تر فروخته  و پرتفوی خود را مملو از سهام های وب کردند به جای سود چند صد درصدی، استرس بلوکه شدن سرمایه شان را متحمل شوند.

 اما اخبار بد به اینجا منتهی نمی شود و همچنان گمانه زنی ها در فضای غبارآلود مجازی ادامه می یابد. هرکسی از راه می رسد و با شایعات بی اساس غم سهامداران را بیشتر می کند. در این میان اما تحلیل های کارشناسان نام آشنای بازار بورس بیشتر قابل تامل است. متخصصانی که تاکید بر نظارت هرچه دقیقتر سازمان بورس بر شرکتهای تازه وارد را مطالبه می کنند. حال پرسش اصلی از سهامداران محترم های وب اینجاست که دلیل این همه واکنش منفی در قبال خواست کاملا" به جای سازمان بورس در خصوص رفع ابهامات و شفاف سازی درخصوص خرید شرکت پارس آنلاین از سوی شرکت داده گستر عصر نوین چیست؟!

مگر نه اینکه باید جلوی تکرار تجربیات تلخ گذشته گرفته شود پس چرا با ایجاد جو تنش آلود و مخرب در صف سنگ اندازان اجرای صحیح قوانین سازمان بورس قرار می گیرند و باعث ایجاد جو روانی منفی در قبال انجام وظیفه نهادهای نظارتی می گردند. چه بسا که اگر این الزامات و درخواست های شفاف سازی مکررا" مطالبه نشود موجبات تکرار خاطرات تلخ گذشته که هنوز گریبان سهامداران و سازمان بورس را رها نکرده است، شود.

اما توجه به دونکته ضروری به نظر می رسد

تجربه عرضه اولیه های‌وب در عصری که فضای مجازی به جولانگاه اخبار ضد و نقیض تبدیل شده است دونکته ارتباطی و آموزشی را به ذهن متبادر می دارد:

اولا" اطلاع رسانی و انتشار اطلاعات شرکت های حاضر در بازار بورس تابع قواعد و الزامات خاصی است که این موضوع ضرورت آموزش روش و شیوه های اطلاع رسانی حرفه ای برای شرکتهای تازه وارد در این بازار را دو چندان می کند. اهمیت آموزش صحیح ارتباط تخصصی از سوی سازمان بورس برای شرکت های تازه وارد به این عرصه مورد تاکید است.

ثانیا" توسعه شرکت ها در عصر ارتباطات، مستلزم بهره گیری از دانش ارتباطی به روز است. لذا شایسته است شرکت های تازه وارد به بازارسرمایه ضمن توجه به ضرورت های ارتباطی  و پرهیز از رفتارهای جزیره ای در تالار شیشه ای با بهره گیری از متخصصین با دانش روابط عمومی ضمن  شناسایی به هنگام چالش های ارتباطی در گردآب فضای تنش آلود شایعات گرفتار نیآیند.