۰ نفر

دقایقی قبل در جلسه معارفه عنوان شد:

سهمیه ۲۰۰سهمی برای هر خریدار "دریشمک" در روز شنبه

۲۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۰۸
کد خبر: 220361
سهمیه ۲۰۰سهمی برای هر خریدار "دریشمک" در روز شنبه

روز شنبه قرار است 10درصد از سهام شرکت تولید و صادرات ریشمک در بازار دوم فرابورس عرضه شود.

به گزارش خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین، عبدالرسول ترکمانی مدیرعامل این شرکت در نشست خبری یک دیدار یک عرضه گفت: این عرضه شامل ۱۱ میلیون و ۴۹۲ هزار و ۸۲۲ سهم “دریشمک” است که به روش ثبت سفارش و در محدوده قیمتی ۶۶۰۷ تا ۶۷۴۰ ریال و با سهمیه ۲۰۰ سهم برای هر کد حقیقی و حقوقی  انجام می شود.

وی با بیان اینکه این شرکت ، از سال ۱۳۴۸ در زمینه تولید پودر و عصاره شیرین بیان از ریشه گیاه شیرین بیان در شیراز فعال بوده است تصریح کرد: در حال انتقال کارخانه به شهرستان سپیدان هستیم تا بتوانیم  تولید را  از ۱٫۶ به ۳ هزار تن افزایش دهیم.

ترکمانی همچنین بیان داشت: سرمایه این شرکت صادراتی  بیش از ۱۱٫۴ میلیارد تومان بوده و قرار است با افزایش ۱۶۱ درصدی از محل سود انباشته و اندوخته به سرمایه ۳۰ میلیارد تومانی افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه “دریشمک” سود هر سهم سال مالی آذر ۹۵ را ۱۴۷۴ ریال و سال مالی جاری را ۱۲۶۱ ریال پیش بینی کرده، اظهارداشت: در سه ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ۴۳۱ ریال معادل ۳۴ درصد را پوشش داده است

ترکمانی بیان داشت: شرکت کارگزاری تدبیرگران فردا متعهد به خرید تا سقف 50 درصد سهام قابل عرضه در عرضه اولیه است.

وی حضور متعهد خرید در این عرضه اولیه را که همچون عرضه‌های پیشین به روش ثبت سفارش انجام می‌شود، کمک به مدیریت این عرضه اولیه و پیشگیری از افت قیمت سهام در روزهای پس از عرضه ذکر کرد.

مدیرعامل شرکت ریشمک به اشاره به اینکه این شرکت به دلیل عملکرد خوب در زمینه تولید صادرات محصولات خود تاکنون چندین بار در طول سال‌های مختلف به عنوان واحد نمونه صادراتی انتخاب شده، همچنین عنوان کرد: در سال 92 ریشمک به عنوان صادرکننده برتر موفق به دریافت لوح زرین شده است.

وی با اشاره به اینکه در بودجه سال مالی 96 این شرکت نیز صادرات 2 هزار تن محصول تولیدی پیش‌بینی شده که نسبت به سال 95 با رشد همراه است، افزود: در عملکرد 6 ماهه اول این سال مالی 838 تن محصول از سوی شرکت ریشمک به بازارهای هدف صادر شده است.

در ادامه علی غلامی عضو هیات‌مدیره شرکت تولید و صادرات ریشمک نیز یکی از نقاط قوت این مجموعه را احداث کارخانه جدید با تکنولوژی روز و در قالب دو خط تولیدی دانست و اظهارداشت ظرفیت تولید این کارخانه جدید 3 هزار تن در قالب دو خط تولید است که یکی از خطوط تولید انتقالی از کارخانه فعلی و دیگری خط تولید جدید خواهد بود.

وی تجهیزات خط تولید جدید این کارخانه را 100 درصد ایرانی و بر پایه مهندسی معکوس روی تجهیزات پیشین این کارخانه اعلام کرد و خاطرنشان کرد: در این خصوص از دو شرکت دانش‌بنیان کمک گرفته‌ایم و انجام امور ساخت و ساز نیز مربوط به 5 شرکت معتبر داخلی است.