۰ نفر

کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد:

بازار سهام در انتظار پدیدار شدن تاثیر خبرهای مثبت

۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۸:۲۱
کد خبر: 189758
بازار سهام در انتظار پدیدار شدن تاثیر خبرهای مثبت

یک کارشناس گفت: عدم اعلام تاثیرات و مصاحبه های پر ابهام در زمینه قرارداد های خارجی از جمله در گروه خودرویی ها باعث فرسایش قیمتی و بالطبع تقویت عرضه در این نمادها شده است.

علی اصغر زاده صادق در خصوص وضعیت بازار امروز به خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین گفت: بازار منتظر اخبار مثبت و تاثیرات قراردادها و مراودات خارجی در سهم های پیشرو از جمله خودرویی ها بوده ولی عدم اعلام تاثیرات و مصاحبه های پر ابهام در این زمینه باعث فرسایش قیمتی و بالطبع تقویت عرضه در این نمادها شده است.

مدیر عامل کارگزاری آفتاب درخشان خاورمیانه افزود :اخبار اعلام شده در مورد لزوم تکمیل برخی فرم ها برای معاملات بازار پایه هم موجب هیجان منفی در این نماد ها شده ، هرچند که ریسک بخش جدا نشدنی هر بازاری  محسوب و سهامدار واقف به وجود ریسک در بازار سرمایه  است.

گفتنی است؛شاخص بورس و اوراق بهادار در پایان معاملات با رشد ۳۵ هزار واحدی به پله ۷۹ هزار و ۴۲۵ واحدی رسید.

بر این اساس ارزش کل معاملات بورس تهران از ۲ میلیارد ریال فراتر رفت که ناشی از دست به دست شدن ۱ میلیارد سهم طی ۸۲ هزار نوبت معاملاتی است.

همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) ۵ واحد، شاخص کل (هم‌وزن) ۴۴ واحد، شاخص قیمت (هم‌وزن) ۴۳ واحد و و شاخص بازار دوم ۳۵ واحد رشد، شاخص آزاد شناور ۵ واحد و شاخص بازار اول ۱۳ واحد اهش را تجربه کردند.

نمادهای پر بیننده معاملات امروز "تاپیکو"، "فولاد"، "اخابر"، "فارس"، "آپ" با روند صعودی و نماد "شپنا"، "خودرو" با روند نزولی کار خود را به پایان رساند.

شاخص کل فرابورس نیز در پایان معاملات روز جاری با ۴۰. ۱ واحد رشد به پله ۹۱۳ هزار و ۵۰ واحد رسید که براین اساس ارزش کل معاملات از ۱ میلیارد ریال فراتر رفت که ناشی از دست به دست شدن ۴۶۱ میلیون سهم طی ۴۳ هزار نوبت معاملاتی است.