۰ نفر

روایت اقتصاد آنلاین از ضربان ٢۱۰ دقیقه‌ای تالار شیشه‌ای؛

سود موثر "اخزا" از بازارهای‌ مالی عبور کرد/ دلخوشی بورس به تک‌سهم‌های کوچک

۱۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۶:۰۹
کد خبر: 173528
سود موثر "اخزا" از بازارهای‌ مالی عبور کرد/ دلخوشی بورس به تک‌سهم‌های کوچک

معامله گران تالار شیشه ای امروز با صدور سیگنال های خرید در الگوهای تکنیکال برخی گروه های پیشرو از جمله خودرویی ها همپای بازار گردانی حقوقی ها شاهد معاملاتی متعادل در دامنه نوسان مثبت قیمتی و در محدوده صفر تابلو بود. هر چند که تک سهم ها و شرکت های کوچک با اقبال بیشتری از سوی خریداران روبرو است.

به گزارش خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین؛ با پایان معاملات روز یکشنبه 10 دی ماه 95 ؛ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با کاهش 6 واحدی نمایشگر عدد 77 هزار و 707 واحد بود.

شاخص کل هم وزن اما با افزایش 34 واحدی به عدد 15 هزار و 669 واحد دست یافت. شاخص قیمت وزنی ارزشی نیز با کاهش 2 واحدی به عدد 27 هزار و 193 واحد رسید و شاخص قیمت هم وزن با  27 واحد افزایش، عدد 12 هزار و 428 واحد را تجربه کرد.

امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 34 واحدی به رقم 85 هزار و 5 واحد دست یافت. شاخص بازار اول نیز با 6 واحد افزایش  در حالی عدد 54 هزار و 991 واحد را تجربه کرد که شاخص بازار دوم با کاهش 78 واحدی به رقم 166 هزار و 303 واحد رسید.

شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز امروز با افزیش 7 واحدی به رقم 844 واحد دست یافت.

به گزارش اقتصاد آنلاین ؛ امروز اظهارات رئیس‌ سازمان امور مالیاتی مبنی بر عدم نیا به دریافت گواهی مالیاتی برای  اشخاص حقیقی متقاضی تسهیلات بانکی تا مبلغ ۱۰۰میلیون تومان و اشخاص حقوقی متقاضی تا مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان مورد توجه برخی معامله گران بود.

در گروه معدنی ها نیز مدیر مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو عنوان کرده که تصمیم گیری درخصوص فعالیت معدنی در آنومالی D19 هم‌اکنون در شورای عالی محیط زیست و بر عهده رئیس آن یعنی رئیس جمهوری است. وی با بیان اینکه معدن چادرملو در حال حاضر 80 میلیون تن ذخیره قابل برداشت (Mineable) داشته که تا حدود 5 سال دیگر را پاسخگو است، گفت: امسال تاکنون 8 میلیون و 650 هزار تن کنسانتره سنگ آهن تولید کرده‌ایم که به گندله‌سازی اردکان، فولاد مبارکه و فولاد خوزستان عرضه شد.

در گروه سرب و روی اما موسسه مالی تحلیل بازار کامودیتی مک کواری (Macquarie) در گزارشی به مشتریان خود اعلام کرد که متوسط قیمت روی در سال جاری ۲۷۷۸ دلار بوده و با حرکت به سمت انتهایی سال، تا ۳۰۰۰ دلار افزایش می یابد. موسسه بی ام آی- فِچ BMI-Fitch نیز چندی پیش در گزارشی، چشم انداز بسیار مثبتی از فلز روی تا سال 2020 میلادی پیش بینی کرد. طبق گزارش این موسسه، رشد عرضه و تقاضای جهانی فلز روی تا سال 2020 به ترتیب 6.8 درصد و 8 درصد خواهد بود.

در سیمانی ها نیز دبیر انجمن صنفی سیمان با بیان اینکه ورود سیمان به رینگ صادراتی بورس کالا به‌طور تقریبی به انتها رسیده ، گفته است: هنوز ۱۰۰درصد قطعی نشده و مستلزم چند جلسه هماهنگی است که امیدواریم تا آخر این ماه بتوانیم نتیجه را قطعی کرده و شما شاهد ورود این کالا به رینگ صادراتی باشید. وی گفت صادرات سیمان ایران به عراق از ۱۰میلیون تن در سال گذشته به ۸میلیون تن در امسال رسیده است. وی ادامه داد: امسال کارخانه‌های سیمان خوزستان به عراق صادرات نداشته‌اند. لطفی تاکید کرد: صادرات ما ریالی و یا از طریق صرافی‌ها است.

مرکز پژوهش‌های مجلس نیز با پیش‌بینی افزایش نرخ تورم به ۹,۱ درصد در پایان سال‌جاری، از دو رقمی شدن این نرخ در سال ۹۶ خبر داد.

در گروه بانک ها نیز مدیرعامل بانک تجارت از ثبت شکایت این بانک در دادگاه اتحادیه اروپا برای مطالبه ی خسارات وارده در زمان تحریم ها با هدف صیانت از منافع سهامداران و مشتریان بانک خبر داده است.

در گروه رایانه و خدمات وابسته نیز فردا آتیه داده پرداز میزبان مدیران شرکت های سرمایه گذاری بزرگ و حقوقی های فعال این بازار برای شفاف سازی عملکرد 10 ماهه و پاسخ به برخی ابهام ها خواهد بود. این شرکت تا پایان دی ماه امسال توانسته 80 درصد از درآمد عملیاتی خود را محقق کند.

در آمریکا نیز اقدام های پر حاشیه ترامپ و ملی گرایی افراطی وی در برنامه های اقتصادی انتظار برای افزایش شدید قیمت کالاهای مصرفی پایه و همچنین فلزات اساسی از جمله مس را در بازارهای جهانی بالا برده است. در بازار جهانی، فرسودگی 2 معدن بزرگ شیلی شامل Escondida و Grasbergکه در مجموع 10 درصد تولید دنیا رادر اختیار دارند از جمله عواملی است که منجر به کاهش سرعت عرضه نسبت به تقاضا خواهد بود.

نشریه متال بولتن می گوید هزینه واردات ورق به ایران 20دلار است و با توجه به وضع عوارض وارداتی و شرایط رکودی در بازار ایران، وضعیت واردات به داخل این شرکت سخت شده است.

نکته قابل تامل اینکه حجم معاملات سهام در تالار شیشه ای در حالی با افت قابل توجه و در فضایی توام با سکون و رکودی مواجه شده که در بازار فرابورس بازدهی موثر اوراق اسناد خزانه اسلامی از 26 درصد عبور کرده است. رخدادی که نه تنها به زیان بازار سرمایه بلکه خط بطلانی بر برنامه های اقتصادی دولت و روایج بی انضباطی مالی در اقتصاد بی پول کشور است.

75