۰ نفر

در گفتگو با اقتصاد آنلاین:

ضامن موفقیت صندوق زمین و ساختمان شهر ری اعلام شد

۲۶ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۳۳
کد خبر: 170799
ضامن موفقیت صندوق زمین و ساختمان شهر ری اعلام شد

فاضلیان با تاکید بر اینکه سود اقتصادی در یک بازه زمانی جزء مطالبات پذیزه نویسان است؛تصریح کرد: اگر این سود در مسکن از 18درصد هم بالاتر رفت با توجه به پیش بینی 25 درصد سود در این صندوق باید آنرا اتفاق خوبی دانست.

امروز پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان نگین شهرری در بورس تهران در حالی آغاز شد که محسن فاضلیان ، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران  در پاسخ به  پرسش خبرنگار اقتصاد آنلاین مبنی بر تضمین موفقیت این صندوق با توجه به تجربه نا موفق صندوق نسیم ، گفت: نرخی که برای فروش املاک تعیین شده به نسبت  قیمت های  موجود در مناطق مختلف بسیار کمتر است.

وی افزود: متولی مدیریت  این  پروژه شرکت تامین سرمایه گذاری مسکن است؛نه یک شرکت معمولی از این رو جای نگرانی برای پذیره نویسان وجود ندارد.

فاضلیان با تاکید بر اینکه  سود  اقتصادی در یک بازه زمانی جزء مطالبات پذیزه نویسان است؛تصریح کرد: اگر این سود  در مسکن از 18درصد هم بالاتر رفت با توجه به  پیش بینی 25 درصد سود  در این صندوق باید آنرااتفاق خوبی دانست،اما  اگر از درصد 18پایین تر آمد به عنوان متولی متعهد به تامین بقیه شرایط هستیم.

گفتنی است؛صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان نگین شهرری در نظر دارد واحدهای سرمایه گذاری صندوق مذکور را از یکشنبه مورخ 26 دیم اه 95 لغایت روز شنبه مورخ  دوم بهمن ماه امسال، ازطریق بازار ابزارهای نوین مالی بورس اوراق بهادار تهران پذیره نویسی نماید.

مدیر این صندوق تأمین سرمایه بانک مسکن، موسس آن شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران (سهامی عام) می باشد. متولی شرکت مشاور سرمایه گذاری امین نیکان آفاق(سهامی خاص)و بازارگردان آن نیز تأمین سرمایه بانک مسکن می باشد.

واحدهای سرمایه گذاری قابل پذیره نویسی این صندوق تعداد 95000000 واحد ، تعداد واحدهای سرمایه گذاری مالک زمین 170000000 واحد و تعداد 27000000 واحد، کل واحدهای سرمایه گذاری در نظر گرفته شده است. همچنین مبلغ اسمی هر واحد 10,000 ریال می باشد.

بر اساس این گزارش،هدف از تشکیل صندوق، جمع آوری سرمایه از سرمایه گذاران و اختصاص آنها به ساخت پروژه ی ساختمانی نگین شهر ری (دولت آباد)، پیش فروش یا فروش واحدهای ساختمانی یاد شده طبق اساسنامه و در نهایت تقسیم عواید ناشی از این فعالیت بین سرمایه گذاران است.

موضوع فعالیت صندوق، جمع آوری وجوه از متقاضیان سرمایه گذاری در صندوق و ساخت پروژه ساختمانی مندرج در امیدنامه صندوق از محل وجوه یاد شده و سپس فروش واحدهای ساختمانی پروژه یادشده و در نهایت تقسیم عواید ناشی از این فعالیت بین سرمایه گذاران صندوق است.