۰ نفر

جزییات خروج "وتوسم" از سهام مدیریتی و کنترلی ۳ شرکت بورسی

۱۵ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۵۳
کد خبر: 168705
جزییات خروج "وتوسم" از سهام مدیریتی و کنترلی ۳ شرکت بورسی

یک مقام مسئول گفت: واگذاری سهام شرکتهای مدیریتی که امکان سرمایه گذاری بالای 10درصد در سهام در آنها وجود ندارد در دستور کار "وتوسم" قرار گرفته است.

مدیر عامل سرمایه گذاری توسعه ملی  گفت: "وتوسم" بنا دارد از طریق منابع حاصل از  واگذاری سهام شرکت هایی که درآنها کرسی هیأت مدیره داشته و خارج از موضوع فعالیت شرکت می باشند اقدام به بهینه سازی سبد دارایی ها و در عین حال پرداخت سود سهامداران نماید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، پژمان شعبان پور فرد با بیان اینکه واگذاری این شرکت ها بر اساس عدم امکان سرمایه گذاری بالای 10درصد در سهام شرکت های سرمایه پذیر مطابق با اساسنامه شرکت های سرمایه گذاری بورسی صورت می گیرد، افزود: از جمله این دارایی ها می توان به سهام سرمایه گذاری نیرو، گروه سرمایه گذاری مسکن و لامیران اشاره کرد که  بخشی از منابع حاصل از این واگذاری در راستای بهینه سازی و افزایش نقدشوندگی  سبد دارایی های "وتوسم" مصرف خواهد شد و مابقی برای پرداخت سود سهامداران .

به گفته این مقام مسئول هم اکنون "وتوسم"  در شرکت سرمایه گذاری نیرو سهام کنترلی مدیریتی را در اختیار دارد و در شرکت های سرمایه گذاری مسکن و لامیران  یک کرسی هیأت مدیره دارد.

 شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی با سرمایه 4,500 میلیارد ریالی هم اکنون از سبد سهام بورسی و فرابورسی به بهای تمام شده 8,533 میلیارد ریال و ارزش بازاری 9,400 میلیارد ریالی برخوردار است که در بازار سهام به عنوان یک شرکت حقوقی فعال به شمار می آید.