۰ نفر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

کمبود کاغذ در بازار وجود ندارد

۱۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۷:۴۳
کد خبر: 283098
کمبود کاغذ در بازار وجود ندارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت بر عدم کمبود کاغذ در بازار تاکید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، سیدعباس صالحی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب درباره گرانی کاغذ افزود: تولید کاغذ در داخل نسبت به میزان مصرف، فاصله‌ زیادی دارد.

وی ادامه داد: تولید کاغذمان در مقایسه‌ با نیاز مصرف کننده بسیار پایین است و بخش بسیاری از کاغذ کشور وارداتی است. همین امر موجب افزایش قیمت کاغذ می‌شود.

صالحی افزود: در یک سال گذشته قیمت کاغذ در فضای جهانی بالا رفته و روی نرخ قیمت در داخل هم تاثیر داشته است. تغییرات نرخ ارز از ۳۲۰۰ به ۴۲۰۰ تومان از عوامل دیگر گرانی کاغذ محسوب می‌شود.

وی در عین حال تصریح کرد: البته کارگروه کاغذ در وزارت صنعت با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تلاش‌هایی کرده اند که کاغذ در فهرست کالای اساسی بماند و در بازار کاغذ هم خوشبختانه کمبود کاغذ وجود ندارد.

صالحی تصریح کرد: بحث‌هایی در مورد احتکار کاغذ صورت گرفته است؛ پاره‌ای از این اتفاقات در فضای توزیع کاغذ مطرح است و بخشی از آن به واردکنندگان مربوط می‌شود. به هر حال نواقصی در کارت‌های بازرگانی وجود داشت و امروز در هیات دولت مصوبه‌ ای برای اصلاح کارت‌های بازرگانی تصویب شد که می‌تواند از اختلالات این چنینی جلوگیری کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوالی درباره  حضور ریچارد کلایدرمن موسیقیدان فرانسوی در ایران نیز گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اطلاعات کافی درباره هنرمندانی که از خارج کشور می‌آیند، ندارد و درباره آن‌ها استعلام و بر اساس همان عمل می کند.

وی افزود: آنچه ما در دفتر موسیقی وزارتخانه بر آن تاکید کرده‌ایم، پیگیری صلاحیت حرفه‌ای افراد و بحث‌های محتوایی است و شورای موسیقی این موضوعات را پیگیری می‌کند.

صالحی ادامه داد: در مورد این آهنگساز هم تا آنجا که می‌دانم به کشور‌های مختلف سفر داشته؛ از جمله اینکه به سرزمین‌های اشغالی هم رفته است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان تصریح کرد: موضوعات محتوایی و اجرا‌های مناسب از خواننده‌هایی که از خارج دعوت می‌شوند، مورد بررسی شورای موسیقی قرار می‌گیرد و و سعی شده از کسانی دعوت کنیم که در راستای ارائه موسیقی فاخر قدم بر می دارند.