۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصاد آنلاین مطرح شد:

دلایل عدم استقبال مردم از تخم‌مرغ‌های وارداتی/ تخم‌مرغ‌های وارداتی ۲هفته در راه بازار ایران هستند

۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۰۶
کد خبر: 259050
دلایل عدم استقبال مردم از تخم‌مرغ‌های وارداتی/ تخم‌مرغ‌های وارداتی ۲هفته در راه بازار ایران هستند

هر چند تخم مرغ های وارداتی اندازه و ظاهر قابل قبولی دارند و با قیمت دولتی عرضه می شوند اما، مردم استقبال چندانی از این تخم مرغ ها نمی کنند و با پرداخت قیمت بالاتر همچنان تولید داخل را ترجیح می دهند.

اقتصاد آنلاین-سپیده قاسمی؛ مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران مرغ تخم‌گذار میهن در گفت و گو با اقتصاد آنلاین دلایل عدم استقبال مردم از تخم مرغ های وارداتی را کیفیت بالاتر تولیدات داخلی و صرف زمانی طولانی برای ورود تخم مرغ های خارجی و عرضه در بازار داخلی می دانند.

رضا ترکاشوند افزود: این دلایل موجب شده مردم استقبال کمتری نسبت به تخم مرغ های وارداتی داشته باشند و همچنان حاضر به پرداخت قیمت بالاتر برای تولید داخل باشند.

وی زمان صرف شده برای واردات تخم مرغ را 2 هفته عنوان کرد و افزود: در این مدت افت کیفیت اتفاق می افتد، ضمن اینکه فرهنگ ایرانیان تازه خوری را ترجیح می دهد.

ترکاشوند تاکید کرد: البته تخم مرغ های وارداتی از اندازه و ظاهر خوبی برخوردار هستند، اما ظاهر خوب محصول وارداتی به تنهایی مردم را متقاعد به خرید نمی کند.

وی با بیان اینکه تخم مرغ وارداتی و تولید داخل هر دو با یک قیمت مصوب به فروش می رسند، اظهار کرد: بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار هم اکنون هر شانه تخم مرغ وارداتی و تخم مرغ داخلی 12 هزار و 600  تومان در محل های تعیین شده مانند: میادین میوه و تره بار، فروشگاه های زنجیره ای و محل های منتخب عرضه می شود.

به گفته مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران مرغ تخم‌گذار میهن ، هر چند مردم از تخم مرغ داخلی استقبال بیشتری می کنند اما، با توجه به افزایش قیمت تمام شده تولید در نتیجه افزایش قیمت نهاده ها؛ شرایط موجود تاثیری بر اقتصاد مرغداران نداشته است.

ترکاشوند بازار تخم مرغ در آستانه سال نو را متعادل ارزیابی کرد و افزود: ورود تخم مرغ به کشور موجب متعادل شدن بازار شد و این محصول در آستانه نوروز بازار آرامی را تجربه می کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین: تا امروز 25 میلیون و 140 هزار و 187 قطعه طیور بر اثر این بیماری معدوم شده است . شیوع این بیماری موجب کاهش تولید و افزایش افسارگسیخته قیمت تخم مرغ شد و دولت برای متعادل کردن بازار این محصول دستور به واردات داد که این واردات تا امروز ادامه داد.