۰ نفر

معاون حجتی خبر داد؛

پایان خرید تضمینی گندم در کشور

۳ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۱۹
کد خبر: 233468
پایان خرید تضمینی گندم در کشور

معاون وزیر جهاد کشاورزی، از پایان خرید تضمینی گندم در کشور خبر داد و گفت: امسال حدود ۸ میلیون و ۸۷۵ هزارتن در قالب خرید تضمینی، از کشاورزان خریداری شد.

یزدان سیف، با بیان اینکه امسال حدود ۸ میلیون و ۸۷۵هزارتن گندم، در قالب خرید تضمینی از کشاورزان خریداری شد، از پایان فصل خرید تضمینی گندم در کشور خبر داد و اظهار داشت:تمام ۱۱۶ هزار میلیارد ریال مطالبات کشاورزان در این زمینه، به حساب آنها واریز شده و ما هیچ بدهی به تولیدکنندگان نداریم.  

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، وی، تعداد مراکز خرید گندم را ۱۴۰۰ مرکز و تعداد محموله ها را یک میلیون و ۴۲۸ هزار محموله عنوان کرد و گفت: استانهای خوزستان، گلستان، فارس، کرمانشاه و کردستان به ترتیب رتبه های اول تا پنجم را در خرید امسال کسب کردند.  

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: روند خودکفایی گندم، استمرار پیدا می کند.  

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به خرید دانه های روغنی با بیان اینکه امسال ۱۸۱ هزارتن کلزا از کشاورزان خریداری شده است، گفت: تمام مطالبات کلزاکاران نیز تسویه گردیده؛ ضمن اینکه تاکنون حدود ۵۰ هزارتن سویا نیز از کشاورزان خریداری شده و البته خرید همچنان در حال انجام است.  

سیف ادامه داد: پیش بینی می شود حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزارتن سویا، امسال از کشاورزان خریداری شود؛ البته درحال حاضر، رتبه اول خرید مربوط به استان اردبیل و سپس گلستان است؛ اما گلستان به زودی در رتبه نخست قرار خواهد گرفت.