۰ نفر

وزیر صنعت: مسائل بین‌المللی دستاویز گرانی کالاها نشود

۲۵ مهر ۱۳۹۶، ۲۳:۴۱
کد خبر: 225885
 وزیر صنعت: مسائل بین‌المللی دستاویز گرانی کالاها نشود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برخی افراد سودجو برای افزایش قیمت کالاهای ضروری و اساسی مردم با روش‌های خاص مانند بزرگ نمایی موضع گیری‌های بین‌المللی بازارسازی می‌کنند.

محمد شریعتمداری امروز (سه شنبه) در جلسه ستاد تنظیم بازار بر نقش سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان در زمینه کنترل و نظارت بر افزایش قیمت‌ها تاکید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وی افزود: این سازمان با اقدام های کنترلی و رصد مداوم بازار اجازه ندهد مسائل سیاسی در سطح بین‌المللی بهانه و دستاویزی برای افزایش قیمت کالاها و فشار به مردم شود.

شریعتمداری نقش اتاق‌های اصناف و سازمان صدا و سیما برای افزایش آگاهی مردم درباره ارتباط مسائل سیاسی بین المللی و اقتصاد و بازار را تاثیرگذار دانست.

وی از صدا و سیما خواست با ساخت برنامه‌های محتوایی در زمینه ساده سازی مسائل و موضوع های روز برای آحاد جامعه بکوشد و اتاق‌های اصناف نیز با برگزاری نشست با رییسان اتحادیه‌های صنفی این وظیفه مهم را انجام دهند.

این مسوول با تاکید بر ضرورت ایجاد یک شبکه کارآمد و متناسب با وضعیت عرضه و تقاضا برای محصولات اساسی مانند برنج افزود: فروشگاه‌های زنجیره ای برای عرضه و راه اندازی شرکت های خاص برای پیش فروش محصولاتی مانند برنج می تواند در تنظیم بازار این گونه کالاها موثر باشد.

 رییس اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای بیست و چهارم مردادماه اعلام کرد: سهم فروشگاه های زنجیره ای از بازار کشور 120 هزار میلیارد ریال است و به ازای هر 200 متر فروشگاه هشت تا 10 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می شود.