۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

واردکننده‌های صنف لوازم بهداشتی ساختمان منتظر دستاوردهای بانکی برجام/ قیمت تولید کاشی و سرامیک رقابتی نیست!

۶ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۴۷
کد خبر: 183268
واردکننده‌های صنف لوازم بهداشتی ساختمان منتظر دستاوردهای بانکی برجام/ قیمت تولید کاشی و سرامیک رقابتی نیست!

رییس اتحادیه صنف لوازم بهداشتی ساختمانی گفت: لوازم موردنیاز تولید به راحتی وارد کشور نمی‌شود و منتظر هستیم تا دستاوردهای بانکی برجام زودتر به نتیجه برسد.

اقتصاد آنلاین - محمد فیروزی؛ محمدباقر فرهمندزاد در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین در خصوص وضعیت صنف لوازم بهداشتی ساختمانی در سال 95 گفت: در سال گذشته با توجه به رکودی که کل بخش های اقتصادی در آن درگیر هستند، وضعیت این صنف مساعد نبود. در این میان با توجه به وابستگی مستقیمی که به صنعت ساختمان داریم و رشد منفی گزارش شده در این بخش، شرایط برای فعالان صنف لوازم بهداشتی ساختمان حادتر بود.

وی افزود: در بخش صادرات محصولات تولیدی هم به دلیل رقابتی نبودن قیمت محصولات حضور چشم گیری در بازارهای جهانی نداریم. در این بخش کاشی و سرامیک با وجود توانایی های بالقوه ای که دارد می تواند سهم بیشتری در بازارهای منطقه و جهان داشته باشد اما تولیدکننده های داخلی هنوز نتوانسته اند قیمت محصول خود را پایین بیاورند.

رییس اتحادیه لوازم بهداشتی ساختمانی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل بالا بودن قیمت محصولات تولیدی در این صنف، رقم های مالیاتی است که از سوی سازمان امور مالیاتی وضع می شود. در سال گذشته در این بخش علی رغم اعلام های قبلی مبنی بر افزایش نداشتن رقم مالیات واحدهای صنفی، شاهد بودیم که این وعده عملی نشد.

فرهمندزاد با اشاره به اینکه تولید کننده های صنف لوازم بهداشتی ساختمانی نیاز به واردات برخی مواد اولیه ای دارند که در داخل تولید نمی شود، اظهارداشت: فعالان صنایع تولیدی و واردکننده ها منتظر دستاوردهای بانکی برجام هستند تا امکان مبادله ارزی فراهم شود و بتوانند با عرضه کننده مواد اولیه در خارج از مرزها ارتباط برقرار کنند. این وضعیت در خصوص محصولات تولیدی آماده کشورهای دیگر هم وجود دارد و واردات برخی محصولات بهداشتی آماده همانند شیرآلات به سختی صورت می گیرد.