۰ نفر

سهم برندهای خارجی و ایرانی سیگار در بازار برابر شد

۱۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱۳:۵۴
کد خبر: 174184
سهم برندهای خارجی و ایرانی سیگار در بازار برابر شد

رقابت برندهای ایرانی و خارجی سیگار در ایران به گونه‌ای شکل گرفته که سهم این برندها در بازار به نسبت برابر ۵۰ در مقابل ۵۰ درصد رسیده است.

علی‌اصغر رمزی- رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور- با اشاره در حال حاضر برندهای ایرانی سیگار حدود ۵۰ درصد بازار داخلی را شکل می‌دهند، اظهار کرد: این در حالی است که برندهای خارجی سیگار نیز سهم ۵۰ درصدی از بازار ایران را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: بسیاری از مردم از این موضوع اطلاع ندارند که عمده برندهای خارجی سیگار نیز در داخل کشور تولید می‌شود.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور با اعلام اینکه ۸۰ درصد مصرف سیگار در ایران، در داخل کشور تولید شده است، بیان کرد: طی ۱۰ ماهه سال جاری، ۸۰ درصد مصرف سیگار توسط مردم در داخل کشور تولید شده است و امیدواریم این رقم تا پایان سال به رقمی معادل ۹۰ درصد برسد.

به گفته رمزی، 100 در صد برندهای ایرانی سیگار در داخل کشور تولید می‌شود و عمده برندهای خارجی نیز در ایران تولید شدند.

وی افزود: برندهای خارجی تولیدشده یا با برخی شرکت‌های ایرانی تولید مشترک دارند و در داخل تولید می‌شوند یا اینکه مجوزها را اخذ کرده‌اند و به صورت مستقل در ایران محصولات خود را تولید می‌کنند.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور همچنین با اشاره به اینکه سیگارهای موجود در بازار بر اساس ذائقه و کلاس‌بندی در سه سطح A، B و C قرار دارند، خاطرنشان کرد: هر چه کیفیت محصولات بالاتر باشد، به همان میزان نیز قیمت‌ها بیشتر است و کلاس‌بندی‌ها بر اساس برند و کیفیت انجام می‌شود.

این درحالی است که پیش از این سهم برندهای خارجی در بازار ایران حدود ۶۵ تا ۷۰ درصد اعلام شده بود و در حال حاضر با افزایش میزان تولید داخل و کاهش واردات، سهم برندهای خارجی در بازار کاهش یافته است و به عددی حدود ۵۰ درصد رسیده است.