۰ نفر

ترکان: چابهار یک منطقه آزاد استثنائی است

۳۰ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۳۵
کد خبر: 165473
ترکان: چابهار یک منطقه آزاد استثنائی است

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ویژگی‌های مناطق آزاد فعلی و جدید را ارتباط با همسایگان دانست اما چابهار را در این میان یک استثنا معرفی کرد و گفت: چابهار به واسطه اقیانوس هند یک رابطه بین المللی و وسیع با سایر کشورها دارد.

اکبر ترکان در نشست شورای معاونین و مدیران سازمان در ادامه با اشاره به اهمیت جایگاه روستای تیس در توسعه جامعه محلی در چابهار اضافه کرد: به توسعه تیس بیشتر توجه کنیم. این روستا نیازمند توجه بیشتر سازمان منطقه آزاد چابهار است. در واقع تیس نیازمند اقدامات قابل توجه است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی اظهار کرد: افزایش ظرفیت در بندر شهید بهشتی چابهار با طرح‌های توسعه ای در این بندر در دستور کار قرار گرفته و شرایط بسیار خوبی در این بندر وجود دارد.

ترکان با اشاره به فرودگاه جدید منطقه آزاد چابهار گفت: تا احداث فرودگاه جدید چابهار توصیه می کنم همکاری و تعامل با فرودگاه کنارک به خوبی گذشته ادامه داشته باشد.

او همچنین بر برنامه ریزی سازمان منطقه آزاد چابهار در توسعه و برپایی کاشانه میهمان‌ها در چابهار برای توسعه گردشگری هرچه بیشتر در این منطقه تاکید کرد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی درباره اهمیت صید و صیادی در چابهار گفت: باید از ظرفیت‌های صیادی در نواحی همجوار همچون کنارک استفاده کرد. در منطقه صیادان ماهری هستند ولی نیاز دارند تا قایق ها و تکنولوژی های جدید را به کار خود اضافه کنند که منطقه آزاد چابهار می تواند به آنها کمک کند.