۰ نفر

رییس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه بیان کرد؛

روسیه بازار بسیاری خوبی برای محصولات تولیدی خوزستان است

۲۱ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۵۶
کد خبر: 157523
روسیه بازار بسیاری خوبی برای محصولات تولیدی خوزستان است

رییس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه گفت: اگر خوزستان امروز بتواند بازار روسیه را از آن خود کند و با کار حرفه‎ای کالاهایی با استانداردهای مدنظر روس‎ها صادر کند، این بازار برای همیشه در خدمت استان خوزستان خواهد بود.

به گزارش اقتصاد انلاین به نقل از ایسنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - در جلسه کارگروه صادرات غیر نفتی که شب گذشته در محل استانداری خوزستان برگزار شد، با بیان این که دولت موضوع رونق اقتصادی را به صورت جدی دنبال می کند، اظهار کرد:‌ پس از مدت‌ها که در رکود بودیم،‌ در حال حاضر از این وضعیت خارج شده‎ایم و تمام شاخص‌های کشور نیز مثبت شده است.

وی با اشاره به این که نمی‎توان از رونق اقتصادی صحبت کرد ولی نسبت به صادرات بی‎تفاوت بود، ادامه داد: سیاست جدی دولت این است که از بخش خصوصی در خدمت صادرات استفاده کند و ما نیز درصدد رفع موانع ملی آن هستیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:‌ بخشی از موانع را در خود استان و با کمک استاندار می‎توان حل کرد و ما به عنوان مسوولان دولتی باید بازارسازی کنیم. در گذشته تمام روابط خارجی کشور به دنبال فرستادن شرکت‌های مختلف برای خرید بوده و کل نظام بانکی و گمرکی کشور را بر واردات بنا گذاشته بودند.

واعظی تصریح کرد: سال گذشته اولین سالی بود که اگر نفت را فاکتور می‎گرفتیم و صادرات غیرنفتی‎مان در مقابل واردات تراز مثبت داشت. بنابراین باید تلاش کنیم تا صادرات غیرنفتی در کشورهای مختلف افزایش پیدا کند.

رییس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه عنوان کرد:‌ در حال حاضر ما کمیسیون مشترک هفت کشور را بر عهده داریم ولی تاکید من این است که روسیه بازار بسیاری خوبی برای محصولاتی است که در خوزستان تولید می شود.

وی بیان کرد: زمانی که روابط ترکیه و روسیه بهم خورد، بنده در دیدار با همتای روس خود و همچنین صحبت‌های ریاست جمهور با وی، قرار شد بازار روسیه که متعلق به ترکیه بود،‌ در اختیار صادرکنندگان ایرانی قرار بگیرد.  

واعظی افزود:‌ اگر امروز خوزستان بتواند بازار روس را از آن خود کند،‌ دیگر متعلق به این استان خواهد ماند و چنانچه این استان کمی حرفه‎ای‎تر نیز عمل کند و کالاهایی با استانداردهای مدنظر روس‎ها صادر کند، این بازار برای همیشه در خدمت خوزستان خواهد ماند و ما از این راه می‎توانیم علاوه بر ایجاد شغل، ارزش افزوده را نیز افزایش دهیم.  

واعظی خاطرنشان کرد:‌ با توجه به رابطه بسیار خوبی که میان وزارتخانه ما و استاندار خوزستان وجود دارد،‌ عقیده دارم که با کمی همت وهمکاری می‎توان راه صادرات را از خوزستان باز کرد.