۰ نفر

افزایش ۱۰ درصدی صادرات از گمرک مهاباد

۱۲ آبان ۱۳۹۵، ۲۳:۳۴
کد خبر: 155897
افزایش ۱۰ درصدی صادرات از گمرک مهاباد

رییس گمرک شهرستان مهاباد گفت: در سال جاری 6 میلیون و 200 هزار دلار کالا از گمرک این شهرستان به کشورهای خارجی صادر شده که نسبت به پارسال 10 درصد افزایش یافته است.

کریم علی اشرفی اظهار کرد: این مقدار صادرات به لحاظ وزنی 65 هزار تن بوده که 70 درصد افزایش را نشان می دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی افزود: بیشترین این کالاها در هفت ماهه امسال به کشورهای عراق، افغانستان و ترکیه صادر شده است.

علی اشرفی بیان کرد: عمده کالاهای صادراتی از گمرک مهاباد به کشورهای خارجی شامل سیمان، فرش ماشینی، کولرآبی و تخم مرغ نطفه دار بوده است.

وی همچنین با اشاره به کاهش هشت درصدی صدور پروانه خروج موقت خودرو(کاپتاژ) از گمرک مهاباد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: امسال 810 مورد پروانه خروج موقت خودرو صادر شده است که نشان دهنده کاهش مسافرت های خارجی از راه این گمرک است.

وی همچنین در خصوص کشف قاچاق کالا و پرونده هایی که از طریق مراجع قضائی و تعزیرات حکومتی اقدام شده است، بیان کرد: این پرونده ها مربوط به جنوب آذربایجان غربی بوده که شامل 235 فقره پرونده است که نسبت به پارسال به لحاظ تعداد 2 درصد کاهش و به لحاظ ارزش 17 درصد افزایش را نشان می دهد.

وی ارزش کالاهای مکشوفه را 36 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: البسه، کولر گازی، لوازم صوتی و تصویری، ظروف آشپزخانه و خشکبار بیشترین کالاهای قاچاق مکشوفه هستند.

شهرستان مهاباد در جنوب استان آذربایجان غربی واقع است.