۰ نفر

حرکت دولت به سمت بالا بردن ریسک قاچاق

افزایش ۶۵ درصدی پرونده‌های قاچاق بیش از یک میلیارد ریالی

۸ آبان ۱۳۹۵، ۱۸:۰۸
کد خبر: 154783
افزایش ۶۵ درصدی پرونده‌های قاچاق بیش از یک میلیارد ریالی

مدیرکل دفترمبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی از افزایش 65 درصدی تشکیل پرونده‌های مهم ملی (پرونده های قاچاق بالاتر از یک میلیارد ریال) در شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، عبدالمجید اجتهادی افزود: آمار پرونده های مقابله با قاچاق در سازمان تعزیرات حکومتی، در 6 ماه نخست امسال نسبت به دوره مشابه پارسال 27 درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: برخی با شنیدن این آمارها تصور می کنند حجم قاچاق زیاد شده در حالی که تعداد پرونده ها بدنبال افزایش اقدامات مقابله ای افزایش یافته است.

مدیرکل دفترمبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی اضافه کرد: امسال همه دستگاه ها برای مقابله با قاچاق کالا و ارز پای کار آمده اند و این اقدامات سبب افزایش ریسک قاچاق شده است.

وی گفت: شرایط به گونه ای تغییر کرده که حتی در استان های مرزی - که در گذشته براحتی کالای قاچاق وارد می شد - ریسک قاچاق به قدری افزایش یافته است که واردات قاچاق مقرون به صرفه نیست.

اجتهادی ابراز امیدواری کرد با راه اندازی سامانه کد شناسایی و کد رهگیری کالا (موضوع ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز)، امکان شناسایی کالاهای قاچاق و تمیز آنها با کالاهایی که به صورت رسمی وارد کشور شده اند فراهم شود.