۰ نفر

گوگل قرارداد جنجالی با ارتش آمریکا را تمدید نکرد

۱۲ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۰۱
کد خبر: 275931
گوگل قرارداد جنجالی با ارتش آمریکا را تمدید نکرد

گوگل از تمدید قرارداد جنجالی خود با ارتش آمریکا که باعث اعتراض و استعفای هزاران نفر از کارمندان این شرکت شده بود، خودداری کرد.

به گزارش انگجت، گوگل از تمدید قرارداد جنجالی خود با ارتش آمریکا که باعث اعتراض و استعفای هزاران نفر از کارمندان این شرکت شده بود، خودداری کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، قرار بود در قالب قرارداد یادشده طرحی موسوم به ماون به اجرا گذارده شود. هدف از اجرای این طرح طراحی یک نرم افزار هوش مصنوعی متن باز برای استفاده پنتاگون بود. این نرم افزار تحلیل و بررسی عکس های گرفته شده با استفاده از پهپادهای ارتش آمریکا را تسهیل کرده و موجب می شد زحمت نیروهای انسانی برای تجزیه و تحلیل آنها به حداقل برسد.

بسیاری از کارکنان گوگل معتقد بودند که طرح یادشده یک همکاری کوچک با رویکرد غیرتهاجمی نیست و از این طریق اعتماد مردم آسیب دیده و گوگل از نظر بسیاری از مردم و کاربران عادی یک شیطان جلوه خواهد کرد.

به گفته سه منبع مطلع و نزدیک به گوگل جلسه ای در این زمینه با حضور مقامات پنتاگون برگزار شده و به آنها اعلام گردیده که قرارداد دو طرف پس از پایان یافتن در سال آینده میلادی تمدید نخواهد شد.

بر اساس اسناد داخلی مکاتبات گوگل در حال حاضر ده نفر بر روی این طرح کار می کنند. در صورت تداوم این همکاری انتظار می رفت قراردادهای بیشتری میان گوگل و سازمان های نظامی و اطلاعاتی آمریکا منعقد شود. ارزش قرارداد دو طرف در این زمینه ابتدا 9 میلیون دلار اعلام شده بود. اما حالا مشخص شده این رقم حدود 15 میلیون دلار است. انتظار می رفت ارزش قرارداد دو طرف در صورت ادامه یافتن به 250 میلیون دلار بالغ شود.