۰ نفر

امنیت گوشی‌های چینی ZTE بار دیگر زیر سوال رفت

۶ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۴۴
کد خبر: 274486
امنیت گوشی‌های چینی ZTE بار دیگر زیر سوال رفت

بر اساس اعلام شرکت امنیت سایبری آواست، بسیاری از گوشی‌های چینی ساخت شرکت زد تی ای (ZTE) دارای یک بدافزار پیش فرض بوده‌اند.

به گزارش وب سایت Phone Arena، شرکت Avast Threat Labs که در زمینه امنیت سایبری و ارائه نرم‌افزارهای آنتی ویروس فعالیت می‌کند به تازگی اعلام کرده که بسیاری از گوشی‌های چینی ساخت شرکت زد تی ای (ZTE) میزبان یک بدافزار خطرناک تحت عنوان کوزیلون بوده‌اند که به‌صورت پیش فرض بر روی گوشی نصب شده بوده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، شرکت چینی زد تی ای در ماه‌های اخیر تحت تاثیر دستور ترامپ مبنی بر ممنوعیت استفاده کارمندان و مقامات کاخ سفید و همچنین محدودیت برای کاربران آمریکایی در استفاده از این گوشی‌ها، دچار خسارات و دشواری‌های متعددی شده بود، حالا این خبر می‌تواند نمکی برروی زخم این تولیدکننده چینی باشد و آن را گرفتار بی اعتمادی و کاهش محبوبیت و درآمد از سوی کاربران کند.

از آنجا که در سال‌های اخیر اطلاعات محرمانه بسیاری از کارمندان و مدیران فعال در کاخ سفید و سایر دستگاه‌های دولتی ایالات متحده آمریکا افشا شده و دولت این کشور را با مشکلات بسیاری مواجه کرده، قانون‌گذاران این کشور چند ماه پیش لایحه‌ای را به منظور افزایش امنیت سایبری و جلوگیری از افشای اطلاعات محرمانه گوشی‌های کارمندان دولت ارائه داد که در آن خریداری وسائل الکترونیکی بخصوص گوشی‌های ساخت شرکت‌های چینی هوآوی و زد تی ای توسط تمامی کارمندان، کارکنان و مدیران در سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی، ممنوع اعلام می‌شود.

طبق این لایحه، تمامی دستگاه‌های دولتی از خرید و استفاده گوشی‌های همراه چینی که به گفته آنها از امنیت سایبری کمتری در قبال افشای اطلاعات محرمانه برخوردار است، منع خواهند شد.

قانون گذاران ایالات متحده آمریکا بر این باورند که گوشی‌های چینی این امکان را به هکرها و مجرمان سایبری می‌دهد تا به اطلاعات محرمانه و حریم خصوصی کاربران دسترسی پیدا کنند.

حالا شرکت اواست ( Avast) نیز در گزارش خود عنوان کرده است این بدافزار تازه کشف شده، در بیش از ۱۸ هزار گوشی هوشمند ساخت ZTE که در بیش از ۱۰۰ کشور جهان از جمله روسیه، ایتالیا، آلمان، انگلستان و ایالات متحده آمریکا به فروش رسیده و توسط کاربران مورد استفاده قرار گرفته، به صورت پیش فرض نصب شده بوده است و این بدان معناست که میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان تحت تاثیر این مساله و رخداد قرار گرفته‌اند. این امر می‌تواند به تنهایی حریم خصوصی بسیاری از کاربران را نقض کرده و اعتماد به شرکت سازنده را به کلی زیر سوال ببرد.

هنوز شرکت زد تی ای ZTE  در واکنش به این ادعا پاسخی نداده است.